Lepsze wyniki kwartalne Stalexportu

Przychody i wypracowany przez Stalexport Autostrady zysk w I kwartale tego roku były wyższe niż te w analogicznym okresie 2014 roku. Wyniosły one odpowiednio 54,3 mln zł i 18,9 mln zł, co oznacza wzrosty o 10 proc. i 30 proc. wobec trzech pierwszych miesięcy ubiegłego roku.

Publikacja: 08.05.2015 13:25

Znaczący wpływ na zwiększenie obrotów miały przychody związane z zarządzaniem i eksploatacją autostrady A4, na koncesyjnym pomiędzy Katowicami a Krakowem.

To efekt większego natężenia ruchu oraz zwiększenia stawek za przejazd. W pierwszym kwartale 2015 r. średni dobowy ruch na wskazanym odcinku był o 5,9 proc. wyższy niż ten odnotowany w analogicznym okresie 2014 r. i wyniósł 32,2 tys. pojazdów. Wzrost ten dotyczył zarówno samochodów osobowych, których przejechało o 5,5 proc. więcej, jak i ciężarowych – wzrost o 7,7 proc.

Przypomnijmy, że wyższe stawki za przejazd uzgodnione z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad obowiązują dopiero od początku marca. Nie miało więc wpływu na cały raportowany okres.

W pierwszych trzech miesiącach 2015 r. grupa uzyskała prawie o połowę niższe pozostałe przychody operacyjne w wysokości 923 tys. zł, czyli te niezwiązane z zarządzaniem odcinkiem A4. Było to spowodowane głównie większym rozwiązaniem rezerw i odpisów w analogicznym okresie ub.r.

Koszty sprzedaży były utrzymane na zbliżonym poziomie ok. 20 mln zł. Grupa zmniejszyła za to, do poziomu ok. 6 mln zł ujemne saldo działalności finansowej. To ponad 12 proc. mniej niż rok temu. Było to możliwe dzięki obniżeniu stół procentowych.

Spółka na razie nie płaci dywidendy. Jak mówił nam Emil Wąsacz, prezes grupy, może się ona pojawić na poziomie spółki Stalexport Autostrada Małopolska najwcześniej w 2017 r., kiedy spółka zakończy główne inwestycje.

Znaczący wpływ na zwiększenie obrotów miały przychody związane z zarządzaniem i eksploatacją autostrady A4, na koncesyjnym pomiędzy Katowicami a Krakowem.

To efekt większego natężenia ruchu oraz zwiększenia stawek za przejazd. W pierwszym kwartale 2015 r. średni dobowy ruch na wskazanym odcinku był o 5,9 proc. wyższy niż ten odnotowany w analogicznym okresie 2014 r. i wyniósł 32,2 tys. pojazdów. Wzrost ten dotyczył zarówno samochodów osobowych, których przejechało o 5,5 proc. więcej, jak i ciężarowych – wzrost o 7,7 proc.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Kup teraz
Transport
Ciężarówki będą tankować wodór
Materiał Promocyjny
Zwinny, wyrazisty i dynamiczny. SUV, który bryluje na europejskich salonach
Transport
Brakuje prądu dla e-ciężarówek
Transport
Inwestycyjna rewolucja kuleje, ale stała się nieunikniona
Transport
Turcy nie wybudują Rail Baltica. Łotwa zablokowała ich udział
Transport
Zaskakujący powód zakazu jedzenia i picia w metrze. Ujawniony po 27 latach
Materiał Promocyjny
Nowe finansowanie dla transportu miejskiego w Polsce Wschodniej