Z wypowiedzi Eda Bastiana wynika, że amerykański przewoźnik zamierza usprawnić swe usługi korzystając z międzynarodowych umów o partnerstwie i ze wspólnych przedsięwzięć.
Prezes nie chciał rozwinąć poruszonego wątku rozmów o zainwestowaniu w tanią Skymark Airlines, uchylił się od snucia przewidywań, czym się zakończą. Firma leasingowa Intrepid Aviation, największy wierzyciel japońskiego przewoźnika, szuka innego sponsora do ratowania tej taniej linii zamiast grupy ANA, która ubiega się u udział w restrukturyzacji rywala.
Skymark ma działki czasowe (sloty) startów i lądowań na tokijskim lotnisku Haneda, tym cenniejsze dla Amerykanów, że dwustronny traktat USA — Japonia ogranicza im liczbę tych slotów do czterech. Wejście kapitałowe do Skymarka pozwoliłoby Delcie zwiększyć dostęp do Azji, gdzie liniom z USA zależy na rozwoju, a mają do czynienia z groźnymi rywalami.
Delta jest też zainteresowana rozwijaniem współpracy z wieloletnim partnerem Korean Air Lines, która osłabła po kupieniu przez linię z Atlanty Northwest Airlines, która ma już szeroką siatkę połączeń z Azją i w rywalizuje z KAL. - Bardzo staramy się z koreańskimi kolegami przywrócić solidną podstawę naszych stosunków. Jestem optymistą, że znajdziemy odpowiedź, jak postępować — stwierdził Bastian. — Pracujemy nad skopiowaniem sojuszy w rodzaju Delty z Virgin Atlantic Airways, gdzie Delta ma 49 proc udziałów.
Delta rozwaga także własny rozwój poprzez partnerstwa przez Pacyfik. Ostatnio wystąpiła do rządu USA o wyłączenie z przepisów antytrustowych jej spółki j. v. z Grupo Aeromexico SAB de CV, w którym del ma 4,17 proc. Takie wyłączenie pozwala obu liniom koordynować rozkład lotów i ceny w lotach USA-Meksyk.