PLK zainwestują 34 miliony złotych w rewitalizację torów pomiędzy Wronkami a Miałami. Na 20 kilometrów wymienione zostaną szyny oraz 52 tysiące podkładów. Wykonane zostanie także odwodnienie trasy, a tereny wokół niej zostaną oczyszczone. Pozwoli to na poprawę parametrów linii. Roboty mają być prowadzone w taki sposób, by nie powodowały utrudnień w ruchu przejeżdżających tamtędy pociągów.

Inwestycja zlikwiduje obowiązujące na trasie dotychczasowe ograniczenia prędkości. Pociągi zamiast 80 km na godzinę będą jechać z prędkością 140 km na godzinę, co powoli zaoszczędzić podróżnym około 6 minut. Natomiast bardziej płynny przejazd samochodów przez skrzyżowania z torami umożliwi położenie nowej nawierzchni na 6 przejazdach.

Rewitalizacja linii Wronki – Miały będzie kontynuacją wcześniejszych inwestycji PLK mających poprawić czasy przejazdu na trasie od Poznania poprzez Krzyż do Szczecina. Dwa lata temu PLK zakończyła modernizację torów na odcinku Rokietnica – Pęckowo, a w roku ubiegłym pomiędzy Szamotułami, Pęckowem a Wronkami. Koszty tych przedsięwzięć wyniosły łącznie 50 mln złotych.

W ramach nowej perspektywy 2014 – 2020 PLK przygotowują kompleksową modernizację trasy Poznań – Szczecin Dąbie. Prace budowlane zostały zaplanowane na lata 2018 – 2021. Modernizacja będzie obejmować m.in. wykonanie nowych torów oraz przebudowę stacji i przystanków z przystosowaniem ich do obsługi osób niepełnosprawnych. Po wykonaniu wszystkich robót, pociągi będą mogły jeździć z prędkością 160 km na godzinę. Na linii zostanie zainstalowany europejski system sterowania ruchem kolejowym, który zwiększy bezpieczeństwo. Po wykonaniu wszystkich prac, podróż między Poznaniem a Szczecinem skróci się o około 30 minut. Koszt tej inwestycji sięgnie 2 miliardów złotych.