Reklama
Rozwiń
Reklama

Leszek Hołda: Mamy nadzieję, że kolej będzie szkieletem elektromobilności

- Wypracowaliśmy już bardzo konkretne cele. Do 2030 roku chcemy o jedną terawatogodzinę zmniejszyć zużycie energii na kolei. To oznacza 800 tys. CO2 mniej. Ekwiwalentem byłoby posadzenie siedmiu Białowieskich Parków Narodowych - mówi Leszek Hołda, członek zarządu PKP Energetyka

Aktualizacja: 04.09.2019 18:46 Publikacja: 04.09.2019 15:12

Leszek Hołda, członek zarządu PKP Energetyka

Leszek Hołda, członek zarządu PKP Energetyka

Foto: fot. Jacenty Dędek

- Zdefiniowaliśmy sobie trzy cele, aby zmniejszyć zużycie energii. Po pierwsze jest to maksymalizacja wykorzystania rekuperacji, czyli odzyskiwania energii z hamowania. Po drugie to wprowadzenie ecodrivingu, czyli bardzo duże znaczenie ma to, jak maszynista prowadzi pojazd. Chcemy wprowadzić pewien standard. Po trzecie chcemy wykorzystać powierzchnie kolejowe do budowy m.in. instalacji fotowoltaicznych. To nie koniec, ale o tym będziemy mówić przy kolejnej odsłonie strategii  - mówi Leszek Hołda, członek zarządu PKP Energetyka.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Transport
Wielkie przejęcie na rynku taksówek w Polsce. Łączą się dwie popularne sieci
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Transport
RegioJet nie chce wojny z PKP Intercity
Transport
Dokąd jeździ Radosław Sikorski? Lista może zaskakiwać
Transport
Rosjanie przyznają: mamy kłopot z lataniem. Tych „kłopotów” jest jednak kilka
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Transport
Kolejowy symbol hamowania niemieckiej gospodarki. Kto uratuje Deutsche Bahn?
Reklama
Reklama