Dlaczego upadł Transaero

Zadłużenie w wysokości prawie 4 mld dol. okazało się nie do uniesienia nawet dla wspieranego przez państwo Aerofłotu. Druga co do wielkości linia lotnicza Rosji - Transaero od 15 grudnia przestanie latać.

Aktualizacja: 05.10.2015 11:09 Publikacja: 05.10.2015 09:46

Dlaczego upadł Transaero

Foto: 123rf.com

Od dzisiaj do tej daty wszystkie operacje lotnicze Transaero są koordynowane przez Aerofłot, który przymierzał się do przejęcia upadającego przewoźnika. A rosyjski minister transportu, Maksim Sokołow zapewnił, że jeśli zbankrutowania linia nie będzie w stanie wykonać lotu, to wszyscy pasażerowie, którzy wykupili biletu Transaero polecą albo Aerofłotem, albo którąś z linii należących do Grupy Aerofłotu — Rossyia, Donavia, bądź OrenAir. Także inne linie — S7, UTair, który był bliski bankructwa pod koniec 2014 roku, oraz Ural Airlines na polecenie rządu oferują miejsca w swoich samolotach.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Transport
Kiedy pierwszy samolot wyląduje na CPK? Wiceminister Maciej Lasek zdradza datę
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Transport
Europa łaskawsza dla spalinowców
Transport
Rosja zbudowała 15 razy mniej samolotów pasażerskich niż chciał Putin
Transport
Strajk na budowie nadzorowanej przez Putina. Nie ma pieniędzy na wypłaty
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Transport
Od najbliższej soboty pociągi pojadą szybciej na głównych trasach