Aktualizacja: 09.12.2015 14:56 Publikacja: 09.12.2015 14:56
Foto: Fotorzepa, Dariusz Gorajski
Kolej skróciła o dziesięć miesięcy roboty na odcinku trasy Rail Baltica, zamkniętym dla ruchu od października ubiegłego roku.
Trasa pomiędzy Warszawą a Białymstokiem, będąca częścią międzynarodowego szlaku prowadzącego dalej do granicy z Litwą, to jeden ze strategicznych odcinków linii kolejowych w Polsce. Przyspieszenie robót związanych z jej modernizacją było możliwe dzięki wprowadzeniu komunikacji zastępczej na odcinkach Tłuszcz-Łochów, a następnie Łochów-Sadowne. Inwestycja objęła przebudowę 66 kilometrów linii kolejowej oraz 60 obiektów inżynieryjnych, w tym mostów, wiaduktów i tuneli. Efektem ma być skrócenie czasu przejazdu, a zarazem zwiększenie bezpieczeństwa. Modernizacją objęto także położone na szlaku stacje i stykającą się z torami lokalną infrastrukturę.
Otwieramy program „Polskie morze”, którego pierwszym zadaniem jest zapewnienie bezpieczeństwa Bałtyku — zapowied...
Republiki bałtyckie nie zbudowały na czas linii kolejowej, która umożliwiłaby transport wojsk NATO w przypadku w...
Wiadomo już, co było przyczyną pożaru samolotu British Airways, który zablokował londyńskie lotnisko Gatwick, pr...
Jeśli nie dojdzie do porozumienia handlowego z Waszyngtonem, Komisja Europejska gotowa jest do wprowadzenia ceł...
Uber zawiódł inwestorów niższymi od oczekiwań przychodami za pierwszy kwartał 2025 roku. Akcje firmy tąpnęły naw...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas