- Norwegian tnie ceny, a jest zadłużona, ale ma publiczne norweskie wsparcie, co częściowo tłumaczy kłopoty XL Airways, a tego ja nie mogę zaakceptować — powiedział w programie „Grand Jury” kanału tv LCI minister gospodarki i finansów. — Reguły konkurencji powinny być takie same dla wszystkich. Nie możemy akceptować tego w Europie, nie możemy akceptować tego również w Norwegii. Napiszę więc w tym tygodniu do Komisji Europejskiej: „Zróbcie z tym porządek”.
Jeden z rzeczników Norwegiana powiedział Reuterowi, że Norwegian nigdy nie otrzymał rządowej pomocy w jakiejkolwiek formie, ale z powodzeniem stworzył globalną linię, która przewozi 40 mln pasażerów rocznie.
XL Airways jest drugą małą francuską linią lotniczą, która we wrześniu znalazła się pod sądową ochroną po upadku Aigle Azur, która została oficjalnie zlikwidowana w piątek o północy.
Norwegian jest trzecią co do wielkości tanią linią w Europie, musiał pozyskać nowe środki (3 mld koron) i odroczyć terminy spłat długu, bo walczy z rosnącymi stratami.