Właścicielem aplikacji do zamawiania taksówek MyTaxi jest z kolei inny motoryzacyjny gigant – Daimler.
Gett (dawniej GetTaxi), czuli spółka portfelowa rodzimego funduszu MCI. TechVentures (zarządzanego przez Private Equity Managers), nawiązała tym samym strategiczny alians z Volkswagen Group . Parterstwo ma przyspieszyć rozwój Gett na europejskim rynku usług transportu na żądanie.
Gett powstał w 2010 r. w Izraelu. Obecnie prowadzi działalność także w Moskwie, Londynie, Nowym Jorku i ponad 60 innych miastach. – To lider rynku przewozów osób w Europie. W samym Londynie ponad połowa wszystkich kierowcówtzw. black cabów jeździ z Gett. W 2015 roku spółka koncentrowała się na rozwoju rynku w Nowym Jorku i widzimy tego efekty, w pierwszym kwartale tego roku taxi z logo Gett wykonały więcej kursów niż Lyft, nieznacznie tylko ustępując Uberowi – tłumaczy Maciej Kowalski, partner inwestycyjny Private Equity Managers (PEM).
Gett działa w innym modelu niż Uber i zatrudnia tylko licencjonowanych kierowców. – To zapewnia odpowiednią jakość kierowców i bezpieczeństwo regulacyjne. Spółka rośnie bardzo szybko i z 500 mln dol. przychodów jest już zyskowna w swoich wcześniejszych lokalizacjach – podkreśla Kowalski. Dzięki 300 mln dol. zainwestowanym przez Volkswagen Group, łączna kwota otrzymanego finansowania przez Gett przekroczyła już 520 mln dol.
Inwestycja wpisuje się w strategię VW, w ramach której znacząca część przychodów ze sprzedaży generowanych w przyszłości ma pochodzić z nowych modeli biznesowych działających w obszarze usług mobility services.