Aktualizacja: 18.11.2016 17:25 Publikacja: 18.11.2016 15:46
Foto: Fotorzepa/Bartek Sadowski
Ponad 3 mld zł będą wykorzystane w Małopolsce na modernizacje odcinków linii Kraków Główny Towarowy – Rudzice oraz Zabrze – Katowice – Kraków. Oba fragmenty linii E30 są częścią korytarza transportowego z Drezna do Kijowa. Polski odcinek ma długość 677 km, łączy najważniejsze centra i regiony południowej Polski: Dolny Śląsk, Górny Śląsk, Małopolskę i Podkarpacie.
Na odcinku Kraków – Rudzice zmodernizowanych zostanie 56 mostów i wiaduktów, 202 rozjazdy, blisko 57 km torów wraz z siecią trakcyjną oraz urządzeniami sterowania ruchem. Po zakończeniu prac pociągi pojadą szybciej: pasażerskie z prędkością od 100 do 160 kilometrów na godzinę, towarowe – od 80 do 120 kilometrów na godzinę. Skróci to czas przejazdu, jednocześnie podnosząc bezpieczeństwo. Pomiędzy stacjami Kraków Główny Osobowy i Kraków Płaszów zostaną dobudowane dwa tory, a także jeden tor na odcinku Kraków Płaszów - Kraków Bieżanów. Powstaną również dwa nowe przystanki: Kraków Grzegórzki i Kraków Złocień. Pozwoli to zintegrować kolej z komunikacją miejską i utworzyć dogodne miejsca przesiadkowe. Realizacja prac będzie kosztować prawie 396 mln euro, z czego ponad 320 mln euro stanowi unijne dofinansowanie.
W nowym rozkładzie jazdy 2024/2025 wchodzącym w życie w sobotę 15 grudnia kolej zapowiada rekordowe czasy przejazdów, więcej połączeń, wygodniejsze pociągi. Kilka miast straci jednak dostęp do pendolino.
Polityka Banku Rosji dobija rosyjski transport drogowy. Większość rosyjskich firm zajmujących się przewozami towarowymi zakończy rok 2024 stratami, a około 30 proc. z nich grozi bankructwo. Jedynym ratunkiem jest szara strefa.
Budowa drogi ekspresowej S16 na odcinku Olsztyn-Biskupiec to pierwszy projekt GDDKiA w Polsce dla którego wdrożono zaktualizowane dokumenty kontraktowe w sprawie przepisów techniczno-budowlanych. Co to oznacza? Na jakim etapie jest ta inwestycja?
Wyższe zyski, wyższa marża, tańsze paliwo i pełne samoloty. To dlatego w tym roku europejskie linie lotnicze zarobią na każdym przewiezionym pasażerze 8,2 dolara.
Bank zachęca rodziców do wprowadzenia swoich dzieci w świat finansów. W prezencie można otrzymać 200 zł dla dziecka oraz voucher na 100 zł dla siebie.
W punktualności PKP są lepsze od Deutsche Bahn, ale w sposobie rezerwacji niemal najgorsze w Europie. Ranking kolei w Europie wygrywają Włosi, Szwajcarzy i prywatny przewoźnik z Czech, który chce wjechać do Polski.
Rosyjskie cła wywozowe dotyczą także chińskiego tranzytu. Z tego powodu tamtejsi eksporterzy część towarów wysyłają morzem.
Melanie Leonhard, senator ds. gospodarki i innowacji Wolnego i Hanzeatyckiego Miasta Hamburg przekonuje, że porty nie rozwiną się bez dobrych stosunków z armatorami, którzy stali się głównymi graczami w transporcie morskim.
Rolnicza blokada przejścia samochodowego w Medyce jest zawieszona, ale i tak na kolej trafia coraz więcej ładunków. Cały czas kolejarze tracą dużo czasu na przejściach granicznych.
Więcej połączeń, krótsze czasy przejazdów, wygodniejsze podróże – w połowie grudnia kolej zmienia rozkład jazdy.
Rumunia odnawia flotę pociągów pasażerskich i właśnie ruszyły na tory pierwsze od blisko ćwierćwiecza nowe elektryczne pojazdy, choć z przygodami.
Poprawa bezpieczeństwa na przejazdach to powszechny postulat kolejarzy i zmotoryzowanych. Ale jednym z największych wyzwań dla zarządcy kolejowej infrastruktury jest wdrożenie systemów sterowania ruchem kolejowym.
W Europie nowych magazynów buduje się mniej niż w poprzednich latach, ale i tak w Polsce powstaje ich najwięcej.
Rośnie kolejny duński gigant logistyczny, oferujący żeglugę promową i logistykę kontraktową dla tureckiego przemysłu.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas