Aktualizacja: 28.11.2016 13:18 Publikacja: 28.11.2016 11:26
Łódź Fabryczna - największy podziemny dworzec w Polsce
Foto: Materiały prasowe Urzędu Miasta
Przetarg na wybór wykonawcy inwestycji ogłosiła w poniedziałek zarządzająca infrastrukturą spółka PKP Polskie Linie Kolejowe (PLK). Po zakończeniu prac pociągi dalekobieżne mają kursować przez centrum miasta, a podróżujący będą mogli korzystać z dwóch nowych przystanków.
Tunel średnicowy będzie przedłużeniem linii kolejowej z Łodzi Fabrycznej na zachód. Pod miastem ma się rozdzielić na dwa kierunki: na północ doprowadzi do stacji Łódź Żabieniec, a na południe do stacji Łódź Kaliska. Wybudowanie tunelu umożliwi w Łodzi ruch dalekobieżny północ – południe i wschód – zachód. PLK zakłada, że dzięki inwestycji zwiększy się atrakcyjność kolei jako środka transportu w ramach łódzkiej aglomeracji. Ogłoszony dziś przetarg na budowę tunelu pod centrum Łodzi radykalnie usprawni kolej aglomeracyjną i ruch dalekobieżny – mówi Ireneusz Merchel, prezes PLK.
Republiki bałtyckie nie zbudowały na czas linii kolejowej, która umożliwiłaby transport wojsk NATO w przypadku w...
Wiadomo już, co było przyczyną pożaru samolotu British Airways, który zablokował londyńskie lotnisko Gatwick, pr...
Jeśli nie dojdzie do porozumienia handlowego z Waszyngtonem, Komisja Europejska gotowa jest do wprowadzenia ceł...
Uber zawiódł inwestorów niższymi od oczekiwań przychodami za pierwszy kwartał 2025 roku. Akcje firmy tąpnęły naw...
Rząd USA nie da pieniędzy na połączenie superszybkiej kolei z Los Angeles do San Francisco – powiedział dziennik...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas