#RZECZoBIZNESIE: Natalia Gębska: Klienci linii lotniczych nie znają swoich praw

250 euro możemy dostać za opóźnienie krótkodystansowego lotu – mówi Natalia Gębska, firma AirHelp.

Aktualizacja: 12.01.2017 13:42 Publikacja: 12.01.2017 13:08

#RZECZoBIZNESIE: Natalia Gębska: Klienci linii lotniczych nie znają swoich praw

Foto: tv.rp.pl

W momencie kiedy samolot się spóźni i musimy spędzić dłuższy czas na lotnisku, możemy starać się o odszkodowanie. Firma AirHelp zajmuje się pomocą klientom w odzyskiwaniu odszkodowań. 

- Regulacja unijna od ponad 12 lat mówi o tym jakie prawa mają pasażerowie – mówiła Gębska. - Można się o takie odszkodowania ubiegać w przypadku 3 sytuacji. Pierwsza to opóźniania powyżej 3 godz. na lotnisku docelowym. Na najbardziej popularnych wśród Polaków lotach krótkodystansowych możemy mówić o kwocie 250 euro odszkodowania – dodała.

Drugim przypadkiem są odwołania lotów. - Linia musi nas poinformować 14 dni przed o zmianie godziny, bądź dnia wylotu – tłumaczyła.

- Kolejny przypadek to sytuacja w której nie wpuszczono nas na pokład. Linia sprzedaje więcej miejsc niż jest dostępnych. Wtedy jesteśmy postawieni w bardzo trudnej sytuacji – oceniła Gębska.

Ekspert wyjaśniła, że wystarczy imienne potwierdzenie rezerwacji i informacja jaki to był lot, żeby złożyć wniosek o odszkodowanie. - Możemy to zrobić bezpośrednio u linii lotniczej, albo za pomocą firm odszkodowawczych – mówiła.

Zaznaczyła, że linie lotnicze mogą odmówić wypłaty odszkodowania w trzech przypadkach. - Kiedy wystąpiła zła pogoda, strajki lub akty terrorystyczne – wyliczyła.

- Wg naszych szacunków 1 proc. pasażerów mają w ogóle świadomość tego, że przysługuje im odszkodowanie – zauważyła.

W momencie kiedy samolot się spóźni i musimy spędzić dłuższy czas na lotnisku, możemy starać się o odszkodowanie. Firma AirHelp zajmuje się pomocą klientom w odzyskiwaniu odszkodowań. 

- Regulacja unijna od ponad 12 lat mówi o tym jakie prawa mają pasażerowie – mówiła Gębska. - Można się o takie odszkodowania ubiegać w przypadku 3 sytuacji. Pierwsza to opóźniania powyżej 3 godz. na lotnisku docelowym. Na najbardziej popularnych wśród Polaków lotach krótkodystansowych możemy mówić o kwocie 250 euro odszkodowania – dodała.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Transport
Bruksela przywołuje do porządku 20 linii lotniczych. Chodzi o „greenwashing”
Transport
Niemiecki superpociąg lepszy od francuskiego TGV
Transport
Kubańska linia lotnicza bez paliwa. Zmuszona do zawieszenia działalności
Transport
Lotniczy dress code. Jak się ubrać na podróż samolotem
Transport
Gorszy kwartał Lufthansy (strajki) i Air France-KLM
Materiał Promocyjny
Dzięki akcesji PKB Polski się podwoił