Aktualizacja: 24.01.2017 17:50 Publikacja: 24.01.2017 17:50
Foto: Fotorzepa, Sławomir Mielnik
HNA, właściciel linii lotniczej Hainan Airlines, dużo inwestował w ostatnich latach w turystykę. Kupił m.in. szwajcarską firmę cateringową GateGroup, przejął udziały w firmie Servair, dostarczającej posiłki linii lotniczej Air France-KLM, kupił udziały w grupie hotelowej Hilton i w brazylijskiej linii lotniczej Azul. W kwestii przejęcia lotniska w Hahn Chińczycy sprzymierzyli się z Siegfriedem Englertem, dawnym niemieckim politykiem, który przeszedł do biznesu, a zarazem jest znawcą Chin. Nadrenia-Palatynat ma w tym lotnisku 82,5 procent, wcześniej sprzedała je innej chińskiej grupie, ale umowa została anulowana, bo kupujący nie zapłacił. Władze sąsiedniej Hesji są drugim udziałowcem portu, dawnej bazy wojskowej, obecnie używanego głównie przez irlandzkiego Ryanaira. Hahn leży 120 km od Frankfurtu, ale w odróżnieniu od głównego lotniska położonego bliżej tego miasta, ma zezwolenie na działanie przez 24 godziny na dobę, co czyni go również atrakcyjnym dla lotów cargo. Władze Nadrenii-Palatynatu poinformowały, że dostały trzy oferty w ramach ponownej sprzedaży i po przeprowadzeniu audytu przez wyspecjalizowaną firmę postanowiły podjąć negocjacje z HNA i firmą Englerta ADC.
Republiki bałtyckie nie zbudowały na czas linii kolejowej, która umożliwiłaby transport wojsk NATO w przypadku w...
Wiadomo już, co było przyczyną pożaru samolotu British Airways, który zablokował londyńskie lotnisko Gatwick, pr...
Jeśli nie dojdzie do porozumienia handlowego z Waszyngtonem, Komisja Europejska gotowa jest do wprowadzenia ceł...
Uber zawiódł inwestorów niższymi od oczekiwań przychodami za pierwszy kwartał 2025 roku. Akcje firmy tąpnęły naw...
Rząd USA nie da pieniędzy na połączenie superszybkiej kolei z Los Angeles do San Francisco – powiedział dziennik...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas