Aktualizacja: 28.07.2017 12:44 Publikacja: 28.07.2017 11:57
Foto: AFP
Składy superszybkiej kolei chińskiej zaprojektowano do prędkości 350 km/h, ale w 2011 r. po katastrofie w prowincji Zhejiang, na wschodzie kraju, w której zginęło ok. 30 osób, władze w Pekinie zabroniły przekraczania 300 km/h.
Według dziennika „Beijing News”, rząd zamiera teraz pozwolić od września superszybkim składom kursować szybciej na trasie Pekin-Szanghaj, co skróci czas podróży do 4 godzin 30 minut z obecnie 6 godzin. Najnowsze dziecko chińskich TGV, Fuxing mogący osiągać 400 km/h pokazany pod koniec czerwca, zacznie obsługiwać tę trasę Pekin-Szanghaj — podał dziennik.
Wiadomo już, co było przyczyną pożaru samolotu British Airways, który zablokował londyńskie lotnisko Gatwick, pr...
Jeśli nie dojdzie do porozumienia handlowego z Waszyngtonem, Komisja Europejska gotowa jest do wprowadzenia ceł...
Uber zawiódł inwestorów niższymi od oczekiwań przychodami za pierwszy kwartał 2025 roku. Akcje firmy tąpnęły naw...
Rząd USA nie da pieniędzy na połączenie superszybkiej kolei z Los Angeles do San Francisco – powiedział dziennik...
Konflikt indyjsko-pakistański spowodował kolejne zakłócenia w podróżach lotniczych. Kilku przewoźników azjatycki...
W debacie o rynku pracy nie można zapominać o człowieku. Ideałem dla większości pozostaje umowa o pracę, ale technologie i potrzeba elastyczności oferują nowe rozwiązania.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas