Najlepsze półrocze Lufthansy

Niemiecki przewoźnik spodziewa się w kluczowych dla transportu letnich miesiącach stabilnych cen dzięki popytowi w Azji. Ameryce Płn. i Niemczech. A I półrocze było najlepsze w jego historii.

Publikacja: 02.08.2017 18:02

Najlepsze półrocze Lufthansy

Foto: Bloomberg

Po 6 miesiącach grupa Lufthansy zwiększyła obroty o 12,7 proc. do 17 mld euro, z głównej działalności o 14,2 proc. do 13,3 mld i zysk operacyjny EBIT niemal dwukrotnie do miliarda euro, mimo większego o 223 mln euro rachunku za paliwo (łącznie kosztowało 2,6 mld, o 9,5 proc. więcej). Zysk netto wyniósł 672 mln euro (+56,6 proc,.), operacyjny cash flow 3,2 mld, a dług zmalał o 57,8 proc. do 1,1 mld euro.

Było to możliwe dzięki dużemu popytowi na przewozy i niższym kosztom jednostkowym linii tworzących grupę. Koszty te bez paliwa i wahań kursowych zmalały o 1,2 proc., tylko w II kwartale o 3,4 proc. Marża operacyjna wzrosła o 2,6 pkt proc. do 6,1 proc.

- Osiągnęliśmy najlepsze wyniki półrocza w historii firmy - stwierdził szef pionu finansowego, Ulrik Svensson - Poza dużym popytem i dobrym warunkom cenowym osiągnęliśmy także redukcję kosztów. Musimy to kontynuował, bo to najważniejszy sposób trwałego poprawienia marży - dodał.

Grupa poprawiła w lipcu prognozę rocznego zysku, teraz zakłada także wyjście spod kreski działu cargo. Tania linia Eurowings wypracowała zysk w II kwartale i powinna zakończyć rok dodatnim wynikiem.

Lufthansa przewiduje spadek w II półroczu jednostkowego przychodu, ale liczy na stabilny tylko III kwartał, ostrożniej od IAG i Air France-KLM, które spodziewają się poprawy tego przychodu.

Dyrektor Svensson wyjaśnił, że Lufthansa korzystna z popytu w Azji i Ameryce Płn., także na własnym rynku. Rezerwacje na wrzesień i później są dobre, ale grupa woli zachować ostrożność wobec IV kwartału.

Svensson potwierdził, że firma jest zainteresowana wynajmem kolejnych samolotów z załogami od Air Berlin, ale nie podał żadnych danych liczbowych.

Odmówił odpowiedzi na pytanie, czy Lufthansa złożyła ofertę na Alitalię. Po publikacji wyników powiedział analitykom i dziennikarzom, że "włoski rynek jest bardzo interesujący, zastanowimy się , jak możemy odgrywać tam aktywną role. Nie chcemy wskazywać, w jaki sposób mełlibyśmy ją odgrywać". Stwierdził natomiast, że Lufthansa nie jest zainteresowana Alitalia w jej obecnej formie.

Po 6 miesiącach grupa Lufthansy zwiększyła obroty o 12,7 proc. do 17 mld euro, z głównej działalności o 14,2 proc. do 13,3 mld i zysk operacyjny EBIT niemal dwukrotnie do miliarda euro, mimo większego o 223 mln euro rachunku za paliwo (łącznie kosztowało 2,6 mld, o 9,5 proc. więcej). Zysk netto wyniósł 672 mln euro (+56,6 proc,.), operacyjny cash flow 3,2 mld, a dług zmalał o 57,8 proc. do 1,1 mld euro.

Było to możliwe dzięki dużemu popytowi na przewozy i niższym kosztom jednostkowym linii tworzących grupę. Koszty te bez paliwa i wahań kursowych zmalały o 1,2 proc., tylko w II kwartale o 3,4 proc. Marża operacyjna wzrosła o 2,6 pkt proc. do 6,1 proc.

Transport
Kiedy pierwszy samolot wyląduje na CPK? Wiceminister Maciej Lasek zdradza datę
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Transport
Europa łaskawsza dla spalinowców
Transport
Rosja zbudowała 15 razy mniej samolotów pasażerskich niż chciał Putin
Transport
Strajk na budowie nadzorowanej przez Putina. Nie ma pieniędzy na wypłaty
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Transport
Od najbliższej soboty pociągi pojadą szybciej na głównych trasach