Niki uratowana, a Lufthansa traci

Brytyjski właściciel British Airways, Iberii, Vuelinga i Aer Lingusa poinformował jeszcze w grudniu o kupieniu czarterowej linii austriackiej Niki, filii Air Berlin. O linię tę starała się też Lufthansa, ale w połowie grudnia zrezygnowała, gdy dowiedziała się, że Komisja Europejska nie zgodzi się na to. Na pierwszej sesji w nowym roku jej akcje straciły we Frankfurcie 6,8 proc.

Aktualizacja: 02.01.2018 15:27 Publikacja: 02.01.2018 15:21

Niki uratowana, a Lufthansa traci

Foto: AFP

IAG zapłaci za Niki 20 mln euro i zobowiązała się dołożyć 16,5 mln. Niki zostanie dołączona do taniej linii Vueling, zachowując swą rejestrację w Austrii. IAG przejmie 15 samolotów A320 i sloty na lotniskach w Wiedniu, Düsseldorfie, Monachium, Palma de Mallorca i Zurychu, a także 750 pracowników.

- Niki była najbardziej zdrowym aktywem Air Berlin, idealnie uzupełni Vuelinga — oświadczył prezes IAG, Willie Walsh. Zarządca masy upadłościowej Lucas Flöther dodał, że Niki dostaje silnego finansowego partnera z długoterminową koncepcją rozwoju. Umowa powinna zostać sfinalizowana w lutym.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Transport
Zagraniczne samoloty miały pójść w odstawkę. Rosjanie przyznają: to się nie uda
Transport
Drastyczna decyzja Wizz Aira. Żegnajcie Emiraty. Teraz Europa Środkowa będzie najważniejsza
Transport
Ryanair przeprosił się z Modlinem. W tle groźni rywale
Transport
Rosyjska lotnicza ruletka. Przestrzeń powietrzna coraz bardziej niebezpieczna
Transport
LOT wycenił koszty powrotu na Ukrainę. To wydatek setek milionów dolarów
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama