Niki uratowana, a Lufthansa traci

Brytyjski właściciel British Airways, Iberii, Vuelinga i Aer Lingusa poinformował jeszcze w grudniu o kupieniu czarterowej linii austriackiej Niki, filii Air Berlin. O linię tę starała się też Lufthansa, ale w połowie grudnia zrezygnowała, gdy dowiedziała się, że Komisja Europejska nie zgodzi się na to. Na pierwszej sesji w nowym roku jej akcje straciły we Frankfurcie 6,8 proc.

Aktualizacja: 02.01.2018 15:27 Publikacja: 02.01.2018 15:21

Niki uratowana, a Lufthansa traci

Foto: AFP

IAG zapłaci za Niki 20 mln euro i zobowiązała się dołożyć 16,5 mln. Niki zostanie dołączona do taniej linii Vueling, zachowując swą rejestrację w Austrii. IAG przejmie 15 samolotów A320 i sloty na lotniskach w Wiedniu, Düsseldorfie, Monachium, Palma de Mallorca i Zurychu, a także 750 pracowników.

- Niki była najbardziej zdrowym aktywem Air Berlin, idealnie uzupełni Vuelinga — oświadczył prezes IAG, Willie Walsh. Zarządca masy upadłościowej Lucas Flöther dodał, że Niki dostaje silnego finansowego partnera z długoterminową koncepcją rozwoju. Umowa powinna zostać sfinalizowana w lutym.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Transport
Pilot wywołał pożar w samolocie British Airways, bo pomylił lewą rękę z prawą
Transport
Wojna lotnicza? Bruksela grozi cłami Boeingowi
Transport
Uber ma kłopoty. Wyniki rozczarowały, najniższy wzrost od czasów pandemii
Transport
Donald Trump nie da pieniędzy na szybką kolej w Kalifornii
Transport
Konflikt Indii z Pakistanem. Mnóstwo lotów odwołanych bądź wydłużonych
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem