W ogniu tego starcia na estetykę, poszukiwania ruchu, filozofię i emocje znajdą się też widzowie. Podczas najbliższej odsłony projektu Scena Tańca Współczesnego w Centralnym Basenie Artystycznym zespół pokaże bowiem trzy spektakle – w choreografii Joanny Czajkowskiej, Jacka Krawczyka i wspólnej.
Prezentacje rozpocznie 26 lipca solo Czajkowskiej „Powiększenie”, inspirowane filozofią egzystencjalistów i myślą Jeana-Paula Sartre’a: „Człowiek jest takim, jakim jest jego działanie”. Czajkowska przeprowadza swoistą wiwisekcję emocji, które odkrywa przed widzami na różne sposoby. Jest tu i ruch izolowany, i wizualizacje, podczas projekcji których aktorka stara się uzupełnić ruchem sekwencje swoich zdjęć tanecznych, wreszcie sam taniec od lirycznego po agresywny.
Tego samego wieczoru Teatr Okazjonalny wystawi też wspólną choreografię „Alchemik halucynacji” będącą dialogiem artystów samych ze sobą, historią o dramacie człowieka, niekończącym się poszukiwaniem.
– Pomysł, by stworzyć spektakl taneczny na podstawie poezji Zbigniewa Herberta, powstał niejako z potrzeby szukania odpowiedzi na dwa, naszym zdaniem, podstawowe pytania dotyczące każdego człowieka i artysty – o sens życia, formę i znaczenie twórczości – twierdzą choreografowie.
27 lipca do dzieła przystąpi Jacek Krawczyk z autorską „Infantką”. Trzy kobiety w strojach nawiązujących do lat 20. pokazują swoją ciemną i jasną stronę. Dwie femme fatale i kobieta anioł otaczają obiekt swej emocjonalno-intelektualnej gry. Uwodzą go i porzucają, kontrolując sytuację. On jest w ich rękach plastyczną materią. Krawczyk natchnienia szukał w powstałym w latach 1920 – 1922 nasyconym erotyką cyklu grafik „Xięga Bałwochwalcza” Bruno Schulza.