Płatności w biznesie cz. 2: Decydujesz się na terminal? Podpowiadamy, na co zwrócić uwagę

Klienci coraz częściej pytają, czy mogą zapłacić kartą i są zdziwieni, kiedy słyszą przeczącą odpowiedź? To znak, że należy pomyśleć o zamówieniu terminala płatniczego, aby zapobiec niezadowoleniu klientów, lub nawet ich utracie na rzecz konkurencji. Następny krok to określenie typu urządzenia, które usprawni pracę i będzie spełniać oczekiwania klientów. Oto kilka porad, które powinny pomóc w dokonaniu właściwego wyboru.

Publikacja: 18.07.2019 10:54

Płatności w biznesie cz. 2: Decydujesz się na terminal? Podpowiadamy, na co zwrócić uwagę

Foto:

Polacy coraz częściej nie noszą przy sobie gotówki. Zazwyczaj mamy przy sobie tylko „plastik”, czyli kartę płatniczą albo płacimy za pomocą telefonu czy innego nowoczesnego nośnika zastępującego typową kartę. Co ciekawe, jak pokazały badania przeprowadzone na grupie  1000 Polaków, płatności elektroniczne chociaż cieszą się zainteresowaniem młodych to najbardziej popularne są wśród osób w średnim wieku (45-65 lat). W ten sposób lubi płacić aż 3 na 4 z nich. Płynie z tego prosty wniosek - ograniczając klientom możliwość wyboru sposobu płatności wyłącznie do gotówki, tracimy nabywców, którzy pójdą ze swoją kartą tam, gdzie będą mogli z niej skorzystać.

Konsumenci z roku na rok coraz bardziej przekonują się do płatności bezgotówkowych. Kartą, telefonem czy BLIKiem płacą już nie tylko w sklepach, ale też w kinie, teatrze, na bazarkach i targowiskach, a nawet w autobusach i taksówkach. Polska zalicza się do światowej czołówki pod względem korzystania z elektronicznych form płatności!

Tak dużą popularność płatności bezgotówkowych można wykorzystać do przyciągnięcia stale rosnącej grupy klientów, którzy chcą z nich korzystać robiąc zakupy i w pierwszej kolejności wybierają miejsca, w których mają taką możliwość. Terminal płatniczy to jednak nie tylko wygoda dla klientów, to także realne korzyści dla przedsiębiorców. Do najważniejszych zalet urządzenia należy m.in. skrócenie czasu obsługi czy przyczynienie się do większego bezpieczeństwa transakcji.

Jeden terminal – wiele funkcji i możliwości

Dostępne na rynku modele terminali oferują użytkownikom bogaty wybór funkcjonalności. Warto wybrać taki, na którym klient będzie mógł zapłacić kartą z paskiem lub chipem, a także zbliżeniowo (kartą, telefonem, zegarkiem). Ważne są także szczegóły, których na pierwszy rzut oka nie widać. Sam terminal to jeszcze nie wszystko, ważna jest też towarzysząca mu oferta. Dzięki niej terminal będzie mógł przyjmować transakcje BLIKiem czy płatności realizowane za pomocą zagranicznych kart, takich jak Diners, UnionPay czy JCB. Taka możliwość z pewnością przyciągnie do sklepu zagranicznych turystów, a to pokaźna grupa, której nie warto zaniedbywać.

Stacjonarny czy mobilny?

Jeśli prowadzony biznes ma charakter czysto handlowy, warto postawić na terminal stacjonarny. W gastronomii lub np. w branży taksówkarskiej, sugerowany będzie wybór urządzenia mobilnego. Terminale przenośne polecane są też właścicielom biznesów sezonowych czy food trucków – wszystkim przedsiębiorcom, którzy często się przemieszczają. Ponadto sprawdzą się one świetnie np. na targu, w firmie kurierskiej czy w branży usług (od napraw elektrycznych po wizyty lekarskie w domu klienta). Tego typu urządzenia pracują bezprzewodowo, są mniejsze, bardziej poręczne i często mają nowoczesny wygląd, kojarzący się nieco ze smartfonem, jak np. Smart D220.

Decydując się na wybór najlepszego rozwiązania trzeba też wziąć pod uwagę możliwości łączenia się z siecią w miejscach, gdzie będzie ono pracowało. Do wyboru są terminale stacjonarne i przenośne łączące się z nią za pomocą WiFi, czyli popularnej technologii, z której często korzystamy przy dostępie do internetu w domach lub biurach. To rozwiązanie sprawdzi się przy bezprzewodowej obsłudze transakcji na ograniczonym obszarze, na którym działa nasze WiFi – najczęściej wewnątrz budynków – w sklepie, gabinecie czy restauracji. Możemy oczywiście udostępniać internet ze swojego telefonu, jednak jeśli sprzęt ma pracować w różnych miejscach i ma być mobilny, warto wybrać model mający miejsce na kartę SIM i korzystający z własnego połączenia z siecią komórkową. Dzięki temu wybrany terminal może pracować praktycznie wszędzie.

Jak zamówić terminal

Jedną z najprostszych dróg do własnego terminala jest oferta programu Polska Bezgotówkowa. Program jest adresowany do małych i średnich przedsiębiorców, którzy w okresie ostatnich 12 miesięcy w swoim punkcie handlowo-usługowym nie akceptowali płatności bezgotówkowych. Do Programu mogą przystąpić sieci handlowo-usługowe – obejmujące mniej niż 5 placówek lub franczyzobiorcy działający w ramach franczyz obejmujących nie więcej niż 5 placówek.

W standardowej ofercie przedsiębiorcy mogą otrzymać darmowy terminal płatniczy i przez 12 miesięcy nie płacić abonamentu ani prowizji od transakcji kartami Visa i Mastercard. Można zyskać dużo więcej. W ofercie eService, przez pierwszy rok bez opłat obsługiwane są również bardzo popularne płatności BLIK oraz karty Diners, JCB i UnionPay. To jednak nie wszystko. Wybierając nowoczesny i łatwy w obsłudze terminal Smart D220 można go otrzymać bezpłatnie na własność. Dla przedsiębiorcy oznacza to, że nie będzie ponosić kosztów związanych z najmem urządzenia także po upływie 12 miesięcy bezpłatnego użytkowania zapewnianego przez Program. To unikalna oferta, która w połączeniu z ponadstandardowym zakresem bezpłatnych usług sprawia, że eService jest najczęściej wybierany przez korzystających z Programu. O łatwości jej wyboru świadczy też fakt, że potrzebne terminale można wygodnie zamówić bez wychodzenia z domu czy z biura, na stronie www.bezgotowki.pl. Zamówienie składa się z kilku prostych kroków, a zamówiony  sprzęt zostanie dostarczony przez kuriera lub pracownika firmy pod wskazany adres.

Materiał Promocyjny 

Polacy coraz częściej nie noszą przy sobie gotówki. Zazwyczaj mamy przy sobie tylko „plastik”, czyli kartę płatniczą albo płacimy za pomocą telefonu czy innego nowoczesnego nośnika zastępującego typową kartę. Co ciekawe, jak pokazały badania przeprowadzone na grupie  1000 Polaków, płatności elektroniczne chociaż cieszą się zainteresowaniem młodych to najbardziej popularne są wśród osób w średnim wieku (45-65 lat). W ten sposób lubi płacić aż 3 na 4 z nich. Płynie z tego prosty wniosek - ograniczając klientom możliwość wyboru sposobu płatności wyłącznie do gotówki, tracimy nabywców, którzy pójdą ze swoją kartą tam, gdzie będą mogli z niej skorzystać.

Pozostało 87% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Świat
Wojna Rosji z Ukrainą. Dzień 797
Świat
Wojna Rosji z Ukrainą. Dzień 796
Świat
Wojna Rosji z Ukrainą. Dzień 793
Świat
Wojna Rosji z Ukrainą. Dzień 792
Świat
Akcja ratunkowa na wybrzeżu Australii. 160 grindwali wyrzuconych na brzeg
Materiał Promocyjny
Wsparcie dla beneficjentów dotacji unijnych, w tym środków z KPO