Polacy coraz częściej nie noszą przy sobie gotówki. Zazwyczaj mamy przy sobie tylko „plastik”, czyli kartę płatniczą albo płacimy za pomocą telefonu czy innego nowoczesnego nośnika zastępującego typową kartę. Co ciekawe, jak pokazały badania przeprowadzone na grupie 1000 Polaków, płatności elektroniczne chociaż cieszą się zainteresowaniem młodych to najbardziej popularne są wśród osób w średnim wieku (45-65 lat). W ten sposób lubi płacić aż 3 na 4 z nich. Płynie z tego prosty wniosek - ograniczając klientom możliwość wyboru sposobu płatności wyłącznie do gotówki, tracimy nabywców, którzy pójdą ze swoją kartą tam, gdzie będą mogli z niej skorzystać.
Konsumenci z roku na rok coraz bardziej przekonują się do płatności bezgotówkowych. Kartą, telefonem czy BLIKiem płacą już nie tylko w sklepach, ale też w kinie, teatrze, na bazarkach i targowiskach, a nawet w autobusach i taksówkach. Polska zalicza się do światowej czołówki pod względem korzystania z elektronicznych form płatności!
Tak dużą popularność płatności bezgotówkowych można wykorzystać do przyciągnięcia stale rosnącej grupy klientów, którzy chcą z nich korzystać robiąc zakupy i w pierwszej kolejności wybierają miejsca, w których mają taką możliwość. Terminal płatniczy to jednak nie tylko wygoda dla klientów, to także realne korzyści dla przedsiębiorców. Do najważniejszych zalet urządzenia należy m.in. skrócenie czasu obsługi czy przyczynienie się do większego bezpieczeństwa transakcji.
Jeden terminal – wiele funkcji i możliwości