Niemieckie podręczniki o imigrantach. "Źródło konfliktów"

Jak wynika z badań nad podręcznikami szkolnymi w Niemczech, temat imigracji jest w nich wypaczany, a samych imigrantów przedstawia się, jako nieskore do działania bezwolne ofiary.

Publikacja: 18.03.2015 17:12

Temat imigracji jest wypaczany - wynika z analizy niemieckich podręczników szkolnych.

Temat imigracji jest wypaczany - wynika z analizy niemieckich podręczników szkolnych.

Foto: picture-alliance/dpa

Instytut Georga Eckerta, oraz Centrum Integracji Kształcenia przy Fundacji Uniwersytetu Hildesheim poddały analizie treść 65 podręczników szkolnych do historii, geografii oraz nauk społecznych, z których korzystają uczniowie klas IX-X w Bawarii, Berlinie, Brandenburgu, Nadrenii Północnej-Westfalii oraz Saksonii. Przeanalizowano też podręczniki wydane w latach 2003-2014. Kierownik grupy badawczej Inga Niehaus stwierdziła podczas prezentacji wyników badań w Berlinie, że kwestia imigracji jest przedstawiana w podręcznikach głównie, jako „źródło konfliktów i kryzysu", a uznanie różnorodności, jako naturalnego zjawiska, należy w nich do rzadkości.

119 zł za rok czytania RP.PL

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Świat
Wojna Rosji z Ukrainą. Dzień 1063
Materiał Promocyjny
Suzuki e VITARA jest w pełni elektryczna
Świat
Zaprzysiężenie Donalda Trumpa - relacja na żywo
Świat
Wojna Rosji z Ukrainą. Dzień 1062
Świat
Wojna Rosji z Ukrainą. Dzień 1061
Materiał Promocyjny
Kluczowe funkcje Małej Księgowości, dla których warto ją wybrać
Świat
Wojna Rosji z Ukrainą. Dzień 1059
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego