Reklama

Niemieckie podręczniki o imigrantach. "Źródło konfliktów"

Jak wynika z badań nad podręcznikami szkolnymi w Niemczech, temat imigracji jest w nich wypaczany, a samych imigrantów przedstawia się, jako nieskore do działania bezwolne ofiary.

Publikacja: 18.03.2015 17:12

Temat imigracji jest wypaczany - wynika z analizy niemieckich podręczników szkolnych.

Temat imigracji jest wypaczany - wynika z analizy niemieckich podręczników szkolnych.

Foto: picture-alliance/dpa

Instytut Georga Eckerta, oraz Centrum Integracji Kształcenia przy Fundacji Uniwersytetu Hildesheim poddały analizie treść 65 podręczników szkolnych do historii, geografii oraz nauk społecznych, z których korzystają uczniowie klas IX-X w Bawarii, Berlinie, Brandenburgu, Nadrenii Północnej-Westfalii oraz Saksonii. Przeanalizowano też podręczniki wydane w latach 2003-2014. Kierownik grupy badawczej Inga Niehaus stwierdziła podczas prezentacji wyników badań w Berlinie, że kwestia imigracji jest przedstawiana w podręcznikach głównie, jako „źródło konfliktów i kryzysu", a uznanie różnorodności, jako naturalnego zjawiska, należy w nich do rzadkości.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Świat
Wojna Rosji z Ukrainą. Dzień 1329
Świat
Wojna Rosji z Ukrainą. Dzień 1328
Świat
Wojna Rosji z Ukrainą. Dzień 1327
Świat
Podcast „Rzecz o geopolityce”: Azja Centralna w cieniu mocarstw. Jaka przyszłość Rosji?
Świat
Wojna Rosji z Ukrainą. Dzień 1325
Reklama
Reklama