Dzieci już nie oglądają telewizji

Telewizor zastąpiły u dzieci tablety i telefony komórkowe. Na razie w USA, ale trend ten idzie także do Europy.

Aktualizacja: 08.07.2015 12:08 Publikacja: 08.07.2015 11:11

Fot. dok1 / Foter / CC BY

Fot. dok1 / Foter / CC BY

Foto: Foter

Ponad połowa - 57 proc. - amerykańskich dzieci woli oglądać wideo na tabletach i komórkach, niż w telewizji.

Według opublikowanego w piśmie amerykańskiej branży marketingowej "Ad Age" badaniu Miner & Co. prawie połowa przebadanych rodziców przyznała, że za karę zabiera dzieciom tablety oraz komórki i każe im oglądać telewizję ZA KARĘ.

Wiele dzieci w USA jest tak uzależnionych od urządzeń mobilnych, że wolą je nawet zamiast słodyczy. 41 proc. rodziców przyznało, że ich dzieci wolą oglądać wideo na mobilu, niż spędzić kilkanaście minut z rodzicami na jedzeniu czegoś słodkiego.

Robert Miner, prezes firmy konsultingowej dla biznesu TV Miner & Co. w rozmowie z "Ad Age" przyznaje, że to rewolucyjna zmiana dla przemysłu telewizyjnego: - Jesteśmy jak kartograf, który pisze >Dalej są smoki< [Hic sunt dracones - łaciński opis miejsc niezbadanych] na krańcu średniowiecznej mapy.

"Ad Age" podkreśla, że z roku na rok spada w USA oglądalność dziecięcych kanałów telewizyjnych. W ciągu 12 ostatnich miesięcy kanał Nickelodeon stracił np. co trzeciego widza w wieku 2-11 lat.

Badanie Miner & Co. dotyczy dzieci w USA, jednak większość trendów dotyczących nowych mediów przychodzi z USA do Europy. Wraz ze spadkiem cen urządzeń mobilnych oraz opłat za przesył danych także i ten trend z pewnością u nas zagości na dobre.

Świat
Wojna Rosji z Ukrainą. Dzień 1177
Świat
Wojna Rosji z Ukrainą. Dzień 1176
Świat
Wojna Rosji z Ukrainą. Dzień 1175
Świat
Wojna Rosji z Ukrainą. Dzień 1174
Świat
Wojna Rosji z Ukrainą. Dzień 1173