Ponad połowa - 57 proc. - amerykańskich dzieci woli oglądać wideo na tabletach i komórkach, niż w telewizji.
Według opublikowanego w piśmie amerykańskiej branży marketingowej "Ad Age" badaniu Miner & Co. prawie połowa przebadanych rodziców przyznała, że za karę zabiera dzieciom tablety oraz komórki i każe im oglądać telewizję ZA KARĘ.
Wiele dzieci w USA jest tak uzależnionych od urządzeń mobilnych, że wolą je nawet zamiast słodyczy. 41 proc. rodziców przyznało, że ich dzieci wolą oglądać wideo na mobilu, niż spędzić kilkanaście minut z rodzicami na jedzeniu czegoś słodkiego.
Robert Miner, prezes firmy konsultingowej dla biznesu TV Miner & Co. w rozmowie z "Ad Age" przyznaje, że to rewolucyjna zmiana dla przemysłu telewizyjnego: - Jesteśmy jak kartograf, który pisze >Dalej są smoki< [Hic sunt dracones - łaciński opis miejsc niezbadanych] na krańcu średniowiecznej mapy.
"Ad Age" podkreśla, że z roku na rok spada w USA oglądalność dziecięcych kanałów telewizyjnych. W ciągu 12 ostatnich miesięcy kanał Nickelodeon stracił np. co trzeciego widza w wieku 2-11 lat.