Nie podoba się on między innymi Krajowemu Związkowi Równouprawnienia Seksualnego (KRZ), rzecznikowi ds. dyskryminacji na tle orientacji seksualnej oraz Partii Zielonych. – Nie chcę oglądać tego homofobicznego i konserwatywnego przesłania w miejscu publicznym! – oburza się wiceprzewodniczący KRZ Felix König.
Billboardy są częścią kampanii prowadzonej przez Szwedzką Wspólnotę Ewangeliczną. Ma to być protest przeciwko przygotowanej ustawie o małżeństwach par homoseksualnych.
Przeciwnicy kampanii wystosowali petycję – podpisało się pod nią 3 tys. osób – w której domagają się zdjęcia billboardów. Wzywają również do zrywania plakatów na własną rękę.
Strona internetowa akcji została zablokowana przez hakerów, a jej organizatorzy, nazwani „faszystami”, spotykają się z pogróżkami.– Niestety, granice wolności wypowiedzi w naszym społeczeństwie niebezpiecznie się kurczą – powiedział „Rz” Lukas Berggren ze Szwedzkiej Wspólnoty Ewangelicznej. Podkreśla on jednak, że kampania spotkała się również z ogromnym poparciem.
Pod apelem, by tradycyjna formuła małżeństwa nie ulegała zmianie, podpisało się już blisko 56 tysięcy osób. Wśród nich Anna Maria Corazza, żona ministra spraw zagranicznych Carla Bildta, i znany bokser Paolo Roberto.