Kontroler ma pomóc pasażerowi

Już nie tylko łapanie jeżdżących na gapę. W Krakowie, Łodzi, Wrocławiu zmieniają się zadania kontrolerów biletów.

Aktualizacja: 10.02.2016 06:07 Publikacja: 08.02.2016 18:16

Kontroler ma pomóc pasażerowi

Foto: Fotorzepa, Dariusz Golik

Miejscy przewoźnicy coraz częściej ubierają tzw. kanarów w mundury, by łatwo było ich rozpoznać. W Krakowie od początku lutego połowa kontrolerów Renomy (50 osób) chodzi w specjalnych granatowych mundurach z logo Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu (ZIKiT) oraz w czerwonych krawatach. Każdy ma też identyfikator.

– Taki był wymóg przetargu na kontrolę biletów w naszej komunikacji – mówi Piotr Hamarnik z ZIKiT i dodaje, że firmie zależało na tym, by pasażerowie widzieli kontrolerów i w razie potrzeby mogli zwrócić się do nich o pomoc. – Mają być oni taką mobilną informacją o komunikacji – wyjaśnia.

Pozostało jeszcze 82% artykułu

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Społeczeństwo
Sondaż: Polacy nie chcą oddawać życia za ojczyznę
Społeczeństwo
Ma być trudniej o polski paszport
Społeczeństwo
Dzietność w Polsce szoruje po dnie. Najnowsze dane mogą szokować
Społeczeństwo
Apel o wsparcie dla programów badawczych dla białoruskiej opozycji
Społeczeństwo
Repatriacje: więcej pieniędzy, ale tylko dla polskich zesłańców
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem