"Najfajniejsza małpa w dżungli". H&M przeprasza za reklamę z czarnoskórym chłopcem

Firma odzieżowa H&M opublikowała przeprosiny za użycie wizerunku czarnoskórego dziecka do reklamy bluzy w napisem „Coolest Monkey In The Jungle” (Najfajniejsza małpa w dżungli - ang.)

Aktualizacja: 09.01.2018 09:21 Publikacja: 09.01.2018 08:59

"Najfajniejsza małpa w dżungli". H&M przeprasza za reklamę z czarnoskórym chłopcem

Foto: H&M

Reklama produktu pojawiła się w brytyjskiej wersji sklepu. Część internautów oceniła, że wykorzystanie wizerunku czarnoskórego chłopca do reklamy bluzy była przypadkowa. Inni oskarżyli firmę o rasizm.

Osoby, które krytykowały postawę firmy, zwracały uwagę, że w tej samej kolekcji wykorzystano wizerunki białych dzieci. Na jednej z bluz narysowane są zwierzęta, na innej pojawił się napis "survival expert"

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Społeczeństwo
Nie żyje najstarsza osoba na świecie. Inah Canabarro Lucas miała 116 lat
Społeczeństwo
Sondaż: Amerykanie niezadowoleni z polityki gospodarczej Donalda Trumpa
Społeczeństwo
Zadowolony jak Rosjanin w czwartym roku wojny
Społeczeństwo
Hiszpania pokonana w pięć sekund. Winę za blackout ponoszą politycy?
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Społeczeństwo
Po dwóch latach w Sojuszu Finowie tracą zaufanie do NATO. Efekt Donalda Trumpa?
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne