Reklama

"Najfajniejsza małpa w dżungli". H&M przeprasza za reklamę z czarnoskórym chłopcem

Firma odzieżowa H&M opublikowała przeprosiny za użycie wizerunku czarnoskórego dziecka do reklamy bluzy w napisem „Coolest Monkey In The Jungle” (Najfajniejsza małpa w dżungli - ang.)

Aktualizacja: 09.01.2018 09:21 Publikacja: 09.01.2018 08:59

"Najfajniejsza małpa w dżungli". H&M przeprasza za reklamę z czarnoskórym chłopcem

Foto: H&M

Reklama produktu pojawiła się w brytyjskiej wersji sklepu. Część internautów oceniła, że wykorzystanie wizerunku czarnoskórego chłopca do reklamy bluzy była przypadkowa. Inni oskarżyli firmę o rasizm.

Osoby, które krytykowały postawę firmy, zwracały uwagę, że w tej samej kolekcji wykorzystano wizerunki białych dzieci. Na jednej z bluz narysowane są zwierzęta, na innej pojawił się napis "survival expert"

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Społeczeństwo
Książę Andrzej zrzekł się tytułu. „Stawia na pierwszym miejscu obowiązek”
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Społeczeństwo
95-latek domaga się powrotu do Korei Północnej po 42 latach więzienia. „Ile mogę czekać?”
Społeczeństwo
Urugwaj pierwszym krajem w Ameryce Łacińskiej, który zalegalizował eutanazję
Społeczeństwo
Trump posyła wojsko na politycznych oponentów
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Społeczeństwo
Paweł Durow wróży koniec wolnego internetu i uderza w Europę
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama