Reklama
Rozwiń

"Najfajniejsza małpa w dżungli". H&M przeprasza za reklamę z czarnoskórym chłopcem

Firma odzieżowa H&M opublikowała przeprosiny za użycie wizerunku czarnoskórego dziecka do reklamy bluzy w napisem „Coolest Monkey In The Jungle” (Najfajniejsza małpa w dżungli - ang.)

Aktualizacja: 09.01.2018 09:21 Publikacja: 09.01.2018 08:59

"Najfajniejsza małpa w dżungli". H&M przeprasza za reklamę z czarnoskórym chłopcem

Foto: H&M

Reklama produktu pojawiła się w brytyjskiej wersji sklepu. Część internautów oceniła, że wykorzystanie wizerunku czarnoskórego chłopca do reklamy bluzy była przypadkowa. Inni oskarżyli firmę o rasizm.

Osoby, które krytykowały postawę firmy, zwracały uwagę, że w tej samej kolekcji wykorzystano wizerunki białych dzieci. Na jednej z bluz narysowane są zwierzęta, na innej pojawił się napis "survival expert"

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Społeczeństwo
Holandia zakazuje petard w sylwestra. Powodem narastająca przemoc
Społeczeństwo
W którym kraju w Europie są najdłuższe wakacje? Odpowiedź może zaskoczyć
Społeczeństwo
Budapeszt. Tysiące uczestników węgierskiej parady równości
Społeczeństwo
72 godziny kryzysu. Unia apeluje, by minimum na taki czas zgromadzić zapasy
Społeczeństwo
Alarmujące dane z Wielkiej Brytanii o woreczkach nikotynowych. Najnowsze wyniki badań dotyczą dzieci