Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Aktualizacja: 03.01.2015 14:29 Publikacja: 03.01.2015 05:00
Foto: Fotorzepa/ Michał Walczak
Tekst pochodzi z tygodnika Bloomberg Businessweek Polska
Przeciętny Kowalski już nie będzie się bał o pracę , a i zarobi o prawie 5 proc. więcej niż przed rokiem. Co więcej, wciąż bardzo niska inflacja (patrz s. 58) zwiększy realną moc naszych pieniędzy. To zaś oznacza, że za tyle samo kupimy więcej, a też częściej będziemy mogli sobie pozwolić na produkty z wyższej półki. Statystyki pokazują, że polskiemu konsumentowi coraz bliżej do Zachodu. Liczona przez Eurostat miara dobrobytu gospodarstw domowych (wskaźnik AIC) sięga w Polsce już trzech czwartych średniej unijnej. Jednocześnie rośnie też wartość produktu krajowego brutto w przeliczeniu na mieszkańca, co po prostu oznacza, że się bogacimy. Dlatego można się spodziewać, że w przyszłym roku Polak „przy kasie" zamiast w domu zje w restauracji, kupi lepsze wino, ser, wędlinę, ubierze się w markowym sklepie i pojedzie na egzotyczne wakacje. Zacierać ręce mogą też producenci tzw. towarów luksusowych.
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Kontrowersyjne zachowania, awans do elitarnej jednostki policji, a w finale wpadka z mefedronem i zwolnienie – u...
Jestem naukowcem, nie politykiem. W kwestii zwrotu dóbr kultury ja niczego nie żądam, niczego się nie domagam, t...
Prezydent Andrzej Duda, w ostatnim dniu swojego urzędowania, zawiódł młodzież. Choć od kilku dni prosili go o w...
Tuż przed rozpoczęciem tegorocznych Dni Konia Arabskiego i aukcji Pride of Poland prokuratura umorzyła śledztwo...
Z powodu zanieczyszczonego powietrza stolica polskich Tatr ma problemy z pobieraniem tzw. opłaty klimatycznej. P...
Wspiera edukację, lokalne społeczności oraz pracowników w ich trudnych życiowych momentach. Od 35 lat duński holding VKR – właściciel marek VELUX oraz spółek siostrzanych konsekwentnie pokazuje, że kapitał społeczny jest tak samo ważny jak kapitał finansowy.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas