Reklama

Poznańskie F-16 na Facebooku

Podniebne tankowanie, symulowana walka myśliwców – takie filmiki armia pokazuje w popularnym serwisie społecznościowym

Publikacja: 07.04.2010 20:48

Na filmik z tankowania w powietrzu prezentowany na YouTubie mieliśmy aż 19 tysięcy wejść – mówi kpt.

Na filmik z tankowania w powietrzu prezentowany na YouTubie mieliśmy aż 19 tysięcy wejść – mówi kpt. Marlena Bielewicz odpowiedzialna za prowadzenie profilu, który promuje F-16

Foto: Fotorzepa, Marian Zubrzycki

Swój profil założyło tam 2. Skrzydło Lotnictwa Taktycznego, któremu podlegają bazy w Krzesinach i Łasku, gdzie stacjonują polskie jastrzębie. W ciągu niespełna dwóch tygodni dopisało się do niego przeszło 100 fanów. – Chcemy zamieszczać w sieci aktualności z życia baz, ciekawostki, filmy – wylicza kpt. Marlena Bielewicz odpowiedzialna za prowadzenie profilu.

Po co? – Profil na Facebooku trudno odczytywać jako reklamę:, "wstąp do armii". Chcemy pokazać, że istniejemy i działamy. Prezentujemy rzeczy niestandardowe, na co dzień niemożliwe do obejrzenia dla przeciętnego człowieka. W ten sposób budujemy swój wizerunek. A to siłą rzeczy może zachęcić osoby, które chciałyby wiązać swoją przyszłość z wojskiem.

Czy to jednak nie jest reakcja na krytyczne doniesienia medialne i protest sąsiadów bazy w podpoznańskich Krzesinach? – Każda firma stara się budować swój wizerunek. My robimy to samo – mówi kpt. Bielewicz.

Na razie do sieci trafiło siedem filmików. Część z nich to profesjonalne produkcje, jak reklama wody mineralnej, w której wzięły udział myśliwce.

2. Skrzydło Lotnictwa Taktycznego już wcześniej zaznaczało swą obecność w Internecie. Od początku lutego filmiki, które teraz można obejrzeć za pośrednictwem Facebooka, zamieszczano na YouTubie.

Reklama
Reklama

– Spotkało się to ze sporym zainteresowaniem. Np. na filmik z tankowania w powietrzu zanotowaliśmy aż 19 tys. wejść. Na YouTubie mieliśmy łącznie prawie 25 tys. wyświetleń – podkreśla kpt. Bielewicz.

Nie tylko lotnicy korzystają z sieci. – Na YouTubie aktywnie działa Marynarka Wojenna i Dowództwo Operacyjne Sił Zbrojnych – informuje Robert Rochowicz z Departamentu Prasowo -Informacyjnego MON.

Serwisy społecznościowe cieszą się coraz większym zainteresowaniem instytucji publicznych. Profile na Facebooku mają np. Kancelaria Premiera i Komenda Wojewódzka Policji w Gdańsku.

– Zjawisko z pewnością będzie postępować – podkreśla dr Dominik Batorski, socjolog Internetu z UW. – Nie należy jednak oczekiwać, że taki sposób komunikacji, promocji i budowy wizerunku wyprze formy bardziej tradycyjne. Przez Internet najłatwiej dotrzeć do młodych. Nadal jednak nie korzysta z niego mniej więcej połowa Polaków

Policja
Nietykalna sierżant „Doris”. Drugie życie tajnej policjantki
Służby
Dlaczego w Lubartowie ogłoszono alarm powietrzny? Wojewoda czeka na wyjaśnienia
Służby
Odmowa prezydenta Karola Nawrockiego. Nie przyznał orderów i odznaczeń w służbach specjalnych
Służby
Sondaż: Niejednoznaczna ocena działań państwa po dywersji na torach
Służby
Kolejna wizyta funkcjonariuszy CBA w siedzibie fundacji Tadeusza Rydzyka
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama