Swój profil założyło tam 2. Skrzydło Lotnictwa Taktycznego, któremu podlegają bazy w Krzesinach i Łasku, gdzie stacjonują polskie jastrzębie. W ciągu niespełna dwóch tygodni dopisało się do niego przeszło 100 fanów. – Chcemy zamieszczać w sieci aktualności z życia baz, ciekawostki, filmy – wylicza kpt. Marlena Bielewicz odpowiedzialna za prowadzenie profilu.
Po co? – Profil na Facebooku trudno odczytywać jako reklamę:, "wstąp do armii". Chcemy pokazać, że istniejemy i działamy. Prezentujemy rzeczy niestandardowe, na co dzień niemożliwe do obejrzenia dla przeciętnego człowieka. W ten sposób budujemy swój wizerunek. A to siłą rzeczy może zachęcić osoby, które chciałyby wiązać swoją przyszłość z wojskiem.
Czy to jednak nie jest reakcja na krytyczne doniesienia medialne i protest sąsiadów bazy w podpoznańskich Krzesinach? – Każda firma stara się budować swój wizerunek. My robimy to samo – mówi kpt. Bielewicz.
Na razie do sieci trafiło siedem filmików. Część z nich to profesjonalne produkcje, jak reklama wody mineralnej, w której wzięły udział myśliwce.
2. Skrzydło Lotnictwa Taktycznego już wcześniej zaznaczało swą obecność w Internecie. Od początku lutego filmiki, które teraz można obejrzeć za pośrednictwem Facebooka, zamieszczano na YouTubie.