Reklama

Kiedy potrzebne jest zezwolenie na budowę urządzenia reklamowego

To, czy urządzenie reklamowe wymaga pozwolenia na budowę czy tylko zgłoszenia, zależy to od jego rodzaju. Jeśli zostało wybudowane niezgodnie z zapisem w miejscowym planie, nie można go zalegalizować.

Publikacja: 26.06.2018 07:00

Kiedy potrzebne jest zezwolenie na budowę urządzenia reklamowego

Foto: AdobeStock

Spółka z o.o., do której należy centrum handlowe w poznańskiej dzielnicy Rataje, zgłosiła prezydentowi Poznania zamiar „posadowienia szyldu, informującego o działalności spółki, który nie będzie trwale połączony z gruntem". Szyld miał mieć stopę fundamentową o powierzchni 64 m kw. i wysokość 21 m, jednak prezydent Poznania zgłosił sprzeciw. Jego zdaniem, budowa objęta zgłoszeniem, narusza ustalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego. Dla terenów, których podstawowym przeznaczeniem jest zabudowa usługowa, plan wprowadził zakaz lokalizacji reklam wolno stojących. Dopuścił jedynie reklamy na budynkach, o powierzchni nie przekraczającej 20 proc. danej elewacji.

Pozostało jeszcze 87% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Spadki i darowizny
Czy spadek po rodzicach zawsze dzieli się po równo? Jak dziedziczy rodzeństwo?
Podatki
Podatnicy nabici w ulgę. Fiskus nie chce oddawać podatku mimo orzeczenia TK
Praca, Emerytury i renty
Poszła na jednodniową emeryturę, po powrocie dostała niższą pensję. Sąd: to dyskryminacja
Sądy i trybunały
Sędzia był pijany i wjechał w drzewo? Jego prawnik przedstawia inną wersję
Nieruchomości
Sąd Najwyższy powiedział, co trzeba zrobić, żeby zasiedzieć działkę sąsiada
Reklama
Reklama