Reklama

Mediacja: Dobra komunikacja to mniej sporów

Należy uświadamiać urzędników: po co została stworzona mediacja, jaki jest jej cel, jakie zalety. Że konflikty burzą, utrudniają pracę, przysparzają stresów, a mediacja może te problemy rozwiązać.

Publikacja: 14.11.2017 05:00

Mediacja: Dobra komunikacja to mniej sporów

Foto: Adobe Stock

Rz: Co urząd może zyskać, kierując sprawę do mediacji, rezygnując tym samym z możliwości władczego rozstrzygnięcia sprawy?

Aurelia Puchała, mediator: Przede wszystkim mediacja w postępowaniu administracyjnym będzie służyła wyjaśnieniu okoliczności faktycznych sprawy, a tym samym będzie prowadziła do lepszej komunikacji między stronami. To w konsekwencji powinno służyć kształtowaniu partnerskich relacji między urzędnikiem a petentem. Skierowanie sprawy do mediacji przez urząd ma przede wszystkim pomóc wyjaśnić sprawę i załatwić ją dużo szybciej. Dzięki temu organ może łatwiej ustalić fakty, uzyskać dowody, wyjaśnić stronom wynikające z obowiązującego prawa przesłanki, którymi się kieruje przy rozstrzygnięciu. W rezultacie stronom łatwiej będzie zaakceptować treść wydanej decyzji i odstąpić od jej zaskarżenia.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Prawnicy
Waldemar Żurek zabrał głos. Przestrzegł niektórych polityków
Prawnicy
Wszystkie wyzwania ministra Waldemara Żurka. Czy znajdzie plan B?
Sądy i trybunały
Barbara Piwnik: Nominacja dla sędziego Żurka zaostrzy podziały w środowisku
Prawo rodzinne
Wysokość alimentów na dziecko. Ministerstwo wyśle sądom tabelki
Prawo dla Ciebie
Trafiła do domu pomocy społecznej bez swojej zgody. Co orzekł Trybunał?
Reklama
Reklama