Kampania „Guck mal! Schlesien” realizowana była w landzie partnerskim – Północnej Nadrenii-Westfalii, a w szczególności w Dusseldorfie – jego stolicy.
W programie znalazły się koncerty muzyczne, uliczny performance, street art, aktywności w regionalnej prasie i Internecie, wizyty studyjne w regionie śląskim dla niemieckich dziennikarzy oraz internautów. Głównym punktem kampanii była impreza promocyjna (2 i 3 lipca) w Dusseldorfie na Marktplatz.
Podczas dwudniowego spotkania zaprezentowano atrakcje turystyczne Śląskiego. W największym pawilonie znalazła się śląska kuchnia w nowoczesnym ujęciu fusion gwarantująca niezapomnianą degustację różnych smaków regionu. Prezentacje 3D umożliwiły spotkanie z twórczością młodych śląskich twórców oraz ukazały urodę skałek jurajskich. W zakątku
industrialnym prezentowano najatrakcyjniejsze produkty Szlaku Zabytków Techniki. Był także pawilon dedykowany Beskidom ze strefą SPA & Wellness.