Każdy z tych kanałów komunikacji pełni inną rolę i dociera do nieco innej grupy użytkowników, którzy mają jedną cechę wspólną – interesują się tym, co się dzieje na rynku sztuki. Są to zarówno obecni i przyszli kolekcjonerzy, jak i osoby myślące o sztuce w kategoriach inwestycyjnych.
Na [link=http://www.youtube.com/desaunicum]Youtube.com[/link] DESA Unicum prowadzi własny kanał, gdzie można oglądać video prezentacje dot. wybranych, najciekawszych obiektów sprzedawanych na aukcjach. Początek aktywności firmy na Youtube.com sięga końca Wielkiej Aukcji Sztuki, na której (09.10.2008) wylicytowano obiekty za rekordową dotychczas kwotę 7,5 mln zł. Od tego momentu swoje miejsce w serwisie znalazło już ponad 145 video prezentacji, zarówno Przewodników Aukcyjnych, w których eksperci DESY Unicum opowiadają o wybranych dziełach sztuki - ich historii, pochodzeniu oraz innych ciekawostkach z „życia” dzieła i artysty, jak i filmy przedstawiające przebieg wybranych licytacji.
Od niedawna DESA Unicum prowadzi też dla swoich fanów stronę na [link=http://www.facebook.com/pages/Warszawa-Poland/Desa-Unicum/172965700621?ref=mf]Facebook.com[/link], gdzie stopniowo pozyskuje coraz liczniejsze grono sympatyków. Dzieli się z nimi informacjami o wydarzeniach własnych i ciekawostkami z polskiego i międzynarodowego rynku sztuki. W planach jest również przygotowywanie quizów, jak również korzystanie z innych funkcji serwisu. Z kolei na Goldenline.pl dominują informacje o konkretnych wydarzeniach organizowanych przez DESĘ Unicum: aukcjach i wystawach.
Na stronie www.blog.pb.pl znajduje się blog autorstwa prezesa DESY Unicum Juliusza Windorbskiego – „Inwestowanie w sztukę”. Jego tematyka również koncentruje się wokół sztuki, traktowanej w szczególności jako alternatywnej formy inwestowania, co jest w kręgu zainteresowań czytelników Pulsu Biznesu. Kolejny krok to obecność na Blip.pl, który będzie służył zarówno do dzielenia się krótkimi nowinkami z rynku sztuki, jak i do relacjonowania aukcji na żywo.
Dostrzegamy potencjał, jaki tkwi w Internecie jako platformie komunikacji. Tym bardziej, że informacje dotyczące kultury i sztuki cieszą się szczególnym zainteresowaniem użytkowników social media. Nowoczesne narzędzia komunikacji, takie jak blogi, Facebook.com, Youtube.com czy portale społecznościowe dla profesjonalistów, stwarzają nowe możliwość komunikowania się z naszymi obecnymi i potencjalnymi klientami. Dają też możliwość edukowania na temat rynku sztuki, co jest elementem misji naszej firmy – komentuje Juliusz Windorbski, prezes DESY Unicum.