Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Aktualizacja: 13.01.2015 16:04 Publikacja: 13.01.2015 07:06
Francis Bacon „Three Studies for a Portrait of John Edwards (in 3 parts)", olej 1984 — 80,81 mln USD; maj Christie's, Nowy Jork
Foto: materiały prasowe
10 najlepszych wyników aukcyjnych przyniosło ponad 759 mln dolarów. Ten niewielki wzrost w porównaniu z 2013 rokiem -752 mln. dol — wskazuje na zrównoważoną sytuację na rynku sztuki.
Rekord 2014 roku ustanowiła rzeźba z brązu Alberto Giacomettiego z początku lat 50, przedstawiająca boginię na rydwanie sprzedana za 100,97 mln USD. Artysta wykonał sześć podobnych prac, z których dwie znajdują się w rękach prywatnych. Jeszcze w latach 70. cena sprzedanej obecnie rzeźby wynosiła jedynie 375 tys. dolarów. Nadal jednak nie został pobity rekord innej rzeźby Giacomettiego „L'homme qui marche I" z 1961 roku, sprzedanej na londyńskiej aukcji Sotheby's za 104 mln (to wciąż najwyższa w ogóle aukcyjna cena za współczesną rzeźbę).
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Nowa wystawa na Zamku Królewskim w Warszawie prezentuje ponad 130 dzieł, głównie antycznych rzeźb, odwołując się...
Wystawa rzeźb Magdaleny Abakanowicz w Ogrodach Królewskich na Wawelu pozwala spojrzeć na twórczość artystki z no...
Immersyjną wystawę „Dalí Cybernetics” w Warszawie, inspirowaną malarstwem artysty, obejrzało już ponad 35 tysię...
Prace tego artysty dysydenta zna cały świat. Jedną ?z nich Ai Weiwei przygotował dla Parku Rzeźby na Bródnie – p...
Na Wawelu można podziwiać ponad dwadzieścia XVIII-wiecznych rzeźb Johanna Georga Pinsla z muzeów we Lwowie i w S...
Wspiera edukację, lokalne społeczności oraz pracowników w ich trudnych życiowych momentach. Od 35 lat duński holding VKR – właściciel marek VELUX oraz spółek siostrzanych konsekwentnie pokazuje, że kapitał społeczny jest tak samo ważny jak kapitał finansowy.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas