Reklama

Łukasz Guza: Czego uczą igrzyska?

Paryska rywalizacja dostarczyła nie tylko sportowych emocji i uczucia cudownego eskapizmu, ale też całkiem pragmatycznych przemyśleń o prawie.

Publikacja: 21.08.2024 04:37

Łukasz Guza: Czego uczą igrzyska?

Foto: Adobe Stock

Po pierwsze – nie należy przesadnie kombinować ze zmianami przepisów. To, że dane rozwiązanie przyjęło się w jednej dziedzinie, nie oznacza, że tak samo zadziała w innej. Przykładem są repasaże w lekkoatletyce wprowadzone na paryskich igrzyskach. Rozgrywanie dodatkowych biegów było nieefektywne dla samych sportowców i mało zrozumiałe dla kibiców.

Po drugie – jako społeczność funkcjonująca w środowisku internetowym mamy coraz większy problem z naruszaniem dóbr osobistych, nie mówiąc już o sferze prywatności. W trakcie igrzysk nagłówki wielkich portali częściej informowały o tym, jakie Iga Świątek ma relacje z mamą, co dostanie za złoty medal lub że „zalała się łzami”, niż o poziomie jej gry. Jeszcze więcej informacji opartych na półprawdach i obliczonych na wzbudzanie negatywnych emocji dotyczyło dwóch pięściarek, którym zarzucono – w praktyce – że kobietami nie są.

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Rzecz o prawie
Ewa Szadkowska: Pieniądze winy nie zmyją
Rzecz o prawie
Jarosław Gwizdak: To co w końcu zdecydował TSUE?
Rzecz o prawie
Joanna Parafianowicz: AI to jedynie narzędzie. Jak młotek
Rzecz o prawie
Marlena Pecyna: Praworządność w praktyce, czyli kilka uwag po wyroku TSUE
Rzecz o prawie
Jacek Zaleśny: Obywatelstwo polskie niczym klapki na bazarze – dla każdego?
Reklama
Reklama