Reklama

Katarzyna Kosicka-Polak: Prawa małoletnich gwiazd

Żaden przedsiębiorca nie powinien rozpocząć projektu reklamowego czy filmowego z udziałem dzieci, bez uzyskania zgody ich opiekunów. A i taka zgoda nie zdejmuje z niego odpowiedzialności.

Publikacja: 06.06.2023 10:18

Katarzyna Kosicka-Polak: Prawa małoletnich gwiazd

Foto: AdobeStock

Z okazji niedawnego Dnia Dziecka warto przybliżyć prawa naszych „przedsiębiorczych” podopiecznych, których wizerunki coraz częściej pojawiają w postach blogerów i influencerów oraz w profesjonalnych produkcjach reklamowych i filmowych.

Dzieci w show-biznesie są od zawsze. A jednak, mimo licznych postulatów, do tej pory nie stworzono kompleksowej regulacji, która zabezpieczyłaby ich prawa osobiste i finansowe. Mimo rosnącej skali udziału małoletnich w produkcjach wideo, wsparcia prawnego dla dzieci trzeba szukać w różnorodnych aktach prawa krajowego i międzynarodowego, a także w wewnętrznych regulacjach organizacji filmowych czy reklamowych.

Pozostało jeszcze 96% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Rzecz o prawie
Marcin Kamiński: Prokuratorzy wciąż mają w rękach broń przeciwko adwokatom
Rzecz o prawie
Jakub Sewerynik: Znów odżywają hydry przeszłości - czy możliwe jest pojednanie?
Rzecz o prawie
Joanna Parafianowicz: Jak w sądach traktuje się prawników? Kultury brak
Rzecz o prawie
Ewa Szadkowska: Jak Ziobro zaszkodził Ziobrze
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Rzecz o prawie
Leszek Kieliszewski: Doświadczenie ministra Ziobry
Materiał Promocyjny
Jak rozwiązać problem rosnącej góry ubrań
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama