Katarzyna Kosicka-Polak: Prawa małoletnich gwiazd

Żaden przedsiębiorca nie powinien rozpocząć projektu reklamowego czy filmowego z udziałem dzieci, bez uzyskania zgody ich opiekunów. A i taka zgoda nie zdejmuje z niego odpowiedzialności.

Publikacja: 06.06.2023 10:18

Katarzyna Kosicka-Polak: Prawa małoletnich gwiazd

Foto: AdobeStock

Z okazji niedawnego Dnia Dziecka warto przybliżyć prawa naszych „przedsiębiorczych” podopiecznych, których wizerunki coraz częściej pojawiają w postach blogerów i influencerów oraz w profesjonalnych produkcjach reklamowych i filmowych.

Dzieci w show-biznesie są od zawsze. A jednak, mimo licznych postulatów, do tej pory nie stworzono kompleksowej regulacji, która zabezpieczyłaby ich prawa osobiste i finansowe. Mimo rosnącej skali udziału małoletnich w produkcjach wideo, wsparcia prawnego dla dzieci trzeba szukać w różnorodnych aktach prawa krajowego i międzynarodowego, a także w wewnętrznych regulacjach organizacji filmowych czy reklamowych.

Pozostało 96% artykułu

Treść dostępna jest dla naszych prenumeratorów!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach e-prenumeraty Rzeczpospolitej. Korzystaj z nieograniczonego dostępu i czytaj swoje ulubione treści w serwisie rp.pl i e-wydaniu.

Rzecz o prawie
Łukasz Guza: Kubeł zimnej wody
Rzecz o prawie
Jarosław Gwizdak: Środowisko sędziowskie wie, kto ma problemy. Więc służby też
Rzecz o prawie
Jan Błeszyński: Spór o słuszne wynagrodzenia
Rzecz o prawie
Jarosław Gwizdak: Patrzymy na was, pilnujemy
Rzecz o prawie
Maciej J. Nowak: Niewykorzystany potencjał planowania