Reklama

Na rynku pracy szykuje się odbicie w kształcie V

Dobra informacja dla pracowników i kandydatów do pracy - już prawie 30 proc. firm planuje w najbliższych sześciu miesiącach wzrost zatrudnienia. To najwięcej od półtora roku. Wzrosła też gotowość do podwyżek płac, które ma w planach 21 proc. firm.

Aktualizacja: 22.06.2021 13:49 Publikacja: 22.06.2021 12:54

Na rynku pracy szykuje się odbicie w kształcie V

Foto: AdobeStock

- Skala wzrostu liczby firm, które planują wzrost zatrudnienia jest sygnałem, jak rynek pracy będzie wyglądał za moment. Szykuje się odbicie w kształcie litery V – komentował Mateusz Żydek, rzecznik agencji zatrudnienia Randstad Polska, przedstawiając wyniki jej najnowszego badania Planów Pracodawców. Na przełomie kwietnia i maja objęło ono ponad 950 firm z całej Polski i z różnych branż.

Jak wynika z badania, odbicie na rynku pracy wynika z wyraźnej poprawy nastrojów pracodawców; teraz już co czwarty z nich przewiduje wzrost polskiej gospodarki (to aż o 24 pkt proc. więcej niż w poprzednim badaniu z końca 2020 r.). Co prawda nadal widać sporo pesymizmu (firmy obawiające się recesji - 27 proc. nadal mają przewagę), ale – jak przypominał Mateusz Żydek - odbiliśmy się od prawie 60 proc. udziału pesymistów w badaniu z końca zeszłego roku.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Rynek pracy
Walmart rezygnuje z pracowników z wizą H-1B. Co dalej z zagranicznymi talentami?
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Rynek pracy
Specjaliści bardziej niż menedżerowie odczuli pogorszenie na rynku pracy
Rynek pracy
Już niemal każdy programista pracuje z AI
Rynek pracy
W 2026 r. firmy szykują dalsze hamowanie wzrostu płac
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Rynek pracy
Firmy nie radzą sobie z Zetkami
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama