Reklama

Generacja Z bacznie obserwuje przełożonych

Pokolenie Z już wyznacza nowe trendy na rynku pracy. Kłopotem zarządzających jest umiejętność komunikowania się z nimi. To starsi częściej mają problemy z otwartością i asertywnością.

Publikacja: 16.09.2024 04:30

Generacja Z bacznie obserwuje przełożonych

Foto: Adobe Stock

Jak wynika z badań, pokolenie najmłodszych pracowników (urodzonych po 1997 r.) określane jako zetki, postmilenialsi albo pokolenie internetu jest pragmatyczne. Ważne jest dla niego bezpieczeństwo finansowe, zarabianie pieniędzy oraz równowaga pomiędzy życiem osobistym i zawodowym.

Z opublikowanego raportu EY „Gen Z Segmentation Study” wynika, iż Z stawia dyskusje o finansach na porządku dziennym, podobnie jak płeć, seksualność i nierówności społeczne – tematy, które kiedyś były tabu, ukryte przed głównym nurtem dialogu. Ich otwartość zmusza firmy do przemyślenia sposobu, w jaki odnoszą się do pojawiających się koncepcji, takich jak coaching fiskalny, przejrzystość wynagrodzeń i dobre samopoczucie finansowe. Z badania wynika, iż 69 proc. ocenia swoją obecną sytuację finansową jako dobrą lub gorszą, kolejnych 31 proc. czuje się bezpiecznie finansowo, oceniając swoją obecną sytuację finansową jako dobrą lub doskonałą. Przy czym połowa młodych martwi się, czy ma odpowiednie zabezpieczenie finansowe na życie.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Rynek pracy
Brak pracy, dojazdu i opieki – raport ujawnia, dlaczego Polacy nie pracują
Rynek pracy
Prawie 2 tys. pracodawców gotowych na krótszy czas pracy
Rynek pracy
Co dwudziesty pracownik w Polsce to Ukrainiec, co trzynasty – cudzoziemiec
Rynek pracy
W Europie pracuje się coraz lepiej, choć wciąż niezbyt zdrowo
Rynek pracy
Polscy szefowie dopiero uczą się budować osobistą markę
Reklama
Reklama