– Gotowość przedsiębiorstw do budowania różnorodności i wielowymiarowych struktur w oparciu o pracowników reprezentujących różne pokolenia to zapewnienie sobie mocnej pozycji na rynku w przyszłości – podkreśla Joanna Wanatowicz, managing director w Grafton Recruitment Poland. – Fundamentem dobrych zespołów jest komplementarność przekładająca się na ich wielowymiarowy potencjał i możliwości – dodaje.
Dlatego warto bliżej poznać różne grupy wiekowe aktywnych zawodowo Polaków. Jakie są ich umiejętności i podejście do pracy, jakie mają oczekiwania i preferencje, jakimi wartościami kierują się w życiu zawodowym? Na te pytania odpowiada kompleksowy raport „Pokolenia na rynku pracy” przygotowany przez Grafton Recruitment.
Pod lupę wzięto: pokolenie baby boomers, urodzone w latach 1946–1964, pokolenie X (1965–1979), pokolenie Y (1980–1995) oraz pokolenie Z (1996–2012).
Z badań tych wynika, że poszczególne pokolenia mają – wbrew pozorom – sporo cech wspólnych. Istotne jest przykładowo, że dla wszystkich grup, czy to tych najstarszych, czy to tych najmłodszych, podobne są oczekiwania wobec pracy. Wszyscy badani jako trzy najważniejsze czynniki w pracy zawodowej wymieniają: wysokie wynagrodzenie, dobrą atmosferę oraz stabilność i bezpieczeństwo zatrudnienia.