– Umacniający się rynek pracownika w Polsce wzmaga zapotrzebowanie na usługi agencji zatrudnienia. Pracodawcy mają coraz większe trudności z pozyskaniem odpowiednich kandydatów na rynku, dlatego coraz częściej zwracają się o wsparcie w tym zakresie do wyspecjalizowanych doradców HR – mówi Maciej Witucki, prezes giełdowej grupy Work Service, lidera rynku usług HR w Europie Środkowo-Wschodniej. Ten trend widać w wynikach firmy, która w ubiegłym roku zanotowała w Polsce 16-proc. wzrost liczby klientów biznesowych, głównie dzięki nowym kontraktom w sektorze usług, przemysłu i handlu.
Przybywa ich także w tym roku: pierwszy kwartał, który nie jest okresem hossy w tej branży, spółka Work Service zakończyła z ponad 7-proc. wzrostem liczby klientów.
Podobny trend widać w danych Polskiego Forum HR zrzeszającego znaczną część dużych graczy tej branży. Agencje członkowskie PFHR współpracowały w pierwszym kwartale br. z ponad 3,4 tys. firm, o 7,5 proc. więcej w porównaniu z tym samym okresem 2015 r.
Niektóre mówią zaś o jeszcze większym tempie wzrostu: Adecco Poland miało w I kwartale o 17 proc. klientów więcej niż rok wcześniej. – Największy wzrost w zatrudnieniu pracowników tymczasowych odnotowaliśmy wśród firm z branży automotive, logistyki, przemysłu elektronicznego, FMCG i sektora usług, w tym BPO i SSC – wylicza Krzysztof Zajkowski, menedżer ds. marketingu w Adecco Poland.
Nastroje pracodawców sprzyjają branży. W najnowszym Barometrze Rynku Pracy Work Service niemal trzy czwarte firm wskazało wśród wyzwań utrzymanie wykwalifikowanych pracowników, a 38 proc. – zatrudnienie nowych. To zaś może oznaczać więcej zamówień dla branży usług HR związanych z rekrutacją i selekcją kandydatów oraz doradztwem w budowaniu lojalności załogi. W rezultacie w tym roku agencje zatrudnienia powinny pobić zeszłoroczny rekord, gdy – jak wynika z raportu Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – szybko zwiększała się liczba pracodawców korzystających z ich usług.