Do takich wniosków prowadzi niedawny sondaż profesjonalnego serwisu społecznościowego Golden Line, który we wrześniu zbadał opinie 1600 ze swych użytkowników. Pracodawcy mogą liczyć na lojalność większości z nich, a tylko 10 proc. zatrudnionych nie czuje się w jakikolwiek sposób związana ze swą firmą.

Co więcej, okazuje się, że polscy pracownicy nie tylko są przywiązani do swych firm, ale też najczęściej pozytywnie (56 proc.) oceniają  zarówno swych obecnych jak i byłych pracodawców. Najczęściej biorą pod uwagę wynagrodzenia, atmosferę w firmie, rozwój zawodowy oraz elastyczne godziny pracy. Jeśli któryś z tych czynników szwankuje,  to pracodawca ryzykuje negatywną ocenę. Stanowią one  44 proc. opinii na Golden Line, gdzie od minionego roku użytkownicy mogą (choć nie anonimowo) oceniać obecnych i byłych pracodawców.

Pozytywne  oceny i deklarowane przywiązanie nie powstrzymują jednak większość pracowników przed zmianą firmy - prawie dziewięciu na dziesięciu uczestników sondażu   stwierdziło, że atrakcyjna oferta pracy zachęciłaby ich do zmiany  pracodawcy. Przy czym 56 proc. zdecydowanie rozważyłoby taką ofertę. I nie są to bynajmniej osoby niepewne zawodowej pozycji zatrudnione  na tzw. umowach śmieciowych. Większość tych pracowników ma stałą pracę, a ponad połowa pracuje na stanowiskach kierowniczych.

Około 45 proc. pracowników zamierza tak czy inaczej zmienić pracę w ciągu najbliższych pięciu lat. Niemal o połowę mniej, bo 27 proc., chce się związać ze swym pracodawcą na dłużej.