Pracownik powinien znać i widzieć swego szefa

Choć w komunikacji wewnętrznej wiele firm bazuje na intranecie i poczcie elektronicznej, to najbardziej skuteczny – zwłaszcza w czasie zmian – jest bezpośredni kontakt z szefami.

Aktualizacja: 16.09.2015 11:19 Publikacja: 15.09.2015 22:00

Pracownik powinien znać i widzieć swego szefa

Foto: 123RF

– Pracownicy są mniej zainteresowani informacjami płynącymi z formalnych wiadomości e-mailowych. Wolą zacieśniać bezpośrednie relacje ze swoimi liderami – przypomina wyniki badan brytyjskich naukowców Maria Zakrzewski, prezes Instytutu Great Place to Work w Polsce, który publikuje rankingi najlepszych miejsc pracy. Firmy, które zajmują tam najwyższe miejsca, zwykle mają dobrze rozwiniętą komunikację kierowniczą, czyli system bezpośrednich kontaktów menedżerów z pracownikami, w tym zarządzanie przez obchód (managing by walking).

Pozostało jeszcze 84% artykułu
O tym jak szybko zmienia się świat. Ameryka z nowym prezydentem. Chiny z własnymi rozwiązaniami AI. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, inspirujemy, analizujemy

Rynek pracy
Polska nie walczy o talenty. Przyciąga najwięcej w Unii imigrantów do prac fizycznych
Rynek pracy
Sędzia stanął po stronie pracowników USAID. Nawet to może nie uratować agencji
Rynek pracy
USA: Przybyło mniej etatów, ale bezrobocie spadło
Rynek pracy
Bunt urzędników federalnych. Związki zawodowe pozywają administrację Donalda Trumpa
Rynek pracy
W wielu branżach może być teraz trudniej o oferty pracy