Reklama

Polacy chcą płacić za awans

Co czwarty polski pracownik jest skłonny dać łapówkę za podwyżkę lub lepsze stanowisko.

Aktualizacja: 06.05.2017 13:20 Publikacja: 06.05.2017 11:50

Polska dołącza do grona państw, wspierających anonimowe informacje o nadużyciach w firmach.

Polska dołącza do grona państw, wspierających anonimowe informacje o nadużyciach w firmach.

Foto: Fotolia

Wątpliwa moralność w firmie godzi w wizerunek samego pracodawcy. Jak wynika z raportu EY, przekonanie, że korupcja jest problemem w polskim biznesie, stopniowo spada. Prawie dwie trzecie ankietowanych w Europie Wschodniej uważa, że walka z nadużyciami jest dużym wyzwaniem. Tego zdania jest 38 proc. pytanych Polaków. Jeszcze 4 lata temu 59 proc. widziało w tym problem, a 2 lata temu – 43 proc. Plasujemy się pod tym względem zdecydowanie bliżej pracowników z Europy Zachodniej. Tendencje na rynku pracy przeanalizowała firma EY w badaniu „Ludzki instynkt czy logika maszyn – czemu ufasz bardziej w walce z korupcją i nadużyciami?". Nadawcami i odbiorcami nieetycznych propozycji są najczęściej pracownicy pokolenia Y. Pracodawcy przyjmujący nieuczciwe propozycje podwładnych nieświadomie dają automatyczne przyzwolenie na nielojalne ruchy na niekorzyść firmy.

Pozostało jeszcze 88% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Rynek pracy
Walmart rezygnuje z pracowników z wizą H-1B. Co dalej z zagranicznymi talentami?
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Rynek pracy
Specjaliści bardziej niż menedżerowie odczuli pogorszenie na rynku pracy
Rynek pracy
Już niemal każdy programista pracuje z AI
Rynek pracy
W 2026 r. firmy szykują dalsze hamowanie wzrostu płac
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Rynek pracy
Firmy nie radzą sobie z Zetkami
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama