Katarzyna Kucharczyk: Nie zawsze łatwa cyfryzacja

Bez nowych technologii biznesu prowadzić się dziś nie da. Już dwie trzecie polskich firm używa zaawansowanych rozwiązań cyfrowych.

Robert Gwiazdowski: Sztuczna inteligencja jak broń atomowa

„Interes przedsiębiorców każdej poszczególnej gałęzi handlu czy przemysłu jest zawsze pod pewnym względem różny od interesu publicznego, a nawet mu przeciw...

Andrzej Krakowiak: Dlaczego nie rower

Polski rząd kolejny raz włączył się w walkę z proponowanymi przez Brukselę zmianami w prawie. I tym razem może nawet wygrać, ale nie będzie to zwycięstwo,...

Mieczysław Groszek: Inflacja bliżej ludzi

Inflacja jest fenomenem metafizycznym. Postrzegana jako przedmiot wiary: w społeczeństwie są tacy, którzy w nią nie wierzą.

Tomasz Mironczuk: Obrona Wskaźnika Kosztu Finansowania

Każdy konsument może, sprawdzając własne lokaty terminowe w banku, zweryfikować, czy WKF dobrze odzwierciedla realia gospodarcze.

Anna Cieślak-Wróblewska: Najlepszy prezent wyborczy

Kiedy gospodarka zdoła odpalić wszystkie swoje silniki? To pytanie zadają sobie nie tylko ekonomiści, ale – w kontekście jesiennych wyborów – również polit...

Krzysztof Adam Kowalczyk: Świat w lusterku wstecznym

Często podejmujemy istotne decyzje – od wyboru pracodawcy czy zawodu po inwestowanie – kierując się wyłącznie optymistycznym obrazem z przeszłości.

Piotr Skwirowski: Drogo zapłacimy za darmowe drogi

Nie ma nic za darmo, a rząd nie ma swoich pieniędzy. Możemy być więc pewni, że po pieniądze na utrzymanie i budowę dróg władza sięgnie do kieszeni podatników.

Witold M. Orłowski: Niestandardowe narzędzie polityki pieniężnej

W czasach wyzwań ekonomicznych trzeba sięgać po nadzwyczajne metody walki z problemami. Zrobił to właśnie NBP, wywołując falę szyderstw. Niesłusznie.

Aneta Gawrońska: Mieszkanie+. Przedwyborcze czyszczenie wstydliwego tematu

Nawet milion mieszkań „z plusem” do 2030 roku zapowiadało PiS przed poprzednimi wyborami. Teraz ogłasza wygaszenie sztandarowego programu, który zakończył...

Reklama
Reklama

Grzegorz Siemionczyk: Ostateczny krach gospodarczego imposybilizmu

Litania chybionych ostrzeżeń przed kryzysem gospodarczym sprawiła, że dziś w nie nikt nie wierzy. Ale dzisiejsze dobre wyniki polskiej gospodarki częściowo...

Robet Tomanek: Polityka klimatyczna UE: nie warto kopać się z koniem

Mądra polityka gospodarcza polega na wykorzystywaniu szans, a nie bezproduktywnej krytyce i próbie utrzymania status quo.

Sergiusz Najar: Granice Unii Europejskiej: pokazać, kto tu rządzi

Jak mawiał klasyk z „Rejsu” Marka Piwowskiego, najbardziej lubimy piosenki, które już znamy.

Krzysztof Adam Kowalczyk: 800+ to gwarantowany przepis na inflację

Znaczna waloryzacja 500+ może mieć sens tylko przy wprowadzeniu niskiego progu dochodowego. Inaczej będzie to pewny przepis na utrwalenie inflacji na pozio...

Piotr Arak: Ustawa IRA jest wymierzona w Chiny, nie w Europę

Wojna o amerykańskie subsydia nie jest nikomu potrzebna – pisze Piotr Arak, dyrektor Polskiego Instytutu Ekonomicznego.

Krzysztof Adam Kowalczyk: Nie palcie bankierów na stosie

Rekordowe zyski banków w czasie kryzysu irytują. Ale banki to u nas główny mechanizm finansowania gospodarki. Jeśli go popsujemy, stracą i one, i my.

Paweł Wojciechowski: Radio Erewań pyta o giełdę

Powszechną reakcją na panujący marazm na warszawskiej giełdzie jest zrzucanie winy na wszechogarniającą niepewność oraz ślimaczenie rządu w realizacji stra...

Krzysztof Adam Kowalczyk: Ofiary niskich stóp procentowych

Rekordowa liczba upadłości konsumenckich jest czymś w rodzaju kaca po okresie świetnej koniunktury nakręcanej tanim, a od pewnego momentu zbyt tanim, kredy...

Mariusz Janik: Od etnosu do wspólnoty

Imigracja stała się politycznym ping-pongiem. Służy dziś do straszenia albo do roztaczania wizji potencjalnych zysków. W rzeczywistości o tym, czy wynika z...

Witold M. Orłowski: Jak bez pomocy Mojżesza obroniono Izrael

Rząd planuje wyłączenie wydatków na obronę narodową z limitów, które obowiązują w finansach publicznych. Pomysł zrozumiały, ale ryzykowny.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama