Zuzanna Dąbrowska: Kampania strachu i propagandy TVP

Przed wyborami państwowa telewizja zdecydowała się na uprawianie ostrej krucjaty informacyjno-komentarzowej. Czy czeka nas teraz dokręcenie śruby?

Aktualizacja: 29.06.2020 04:56 Publikacja: 28.06.2020 18:25

Zuzanna Dąbrowska: Kampania strachu i propagandy TVP

Foto: Fotorzepa/ Jerzy Dudek

„Festiwal wpadek Trzaskowskiego” (6 czerwca), „Trzaskowski zrezygnował z uczciwości” (8 czerwca), „Trzaskowski wspiera LGBT i antyklerykalizm” (10 czerwca) i „Puste obietnice Trzaskowskiego” (11 czerwca) – to tytuły materiałów z „Wiadomości” Telewizji Polskiej, wyemitowanych przez kilka dni trwania monitoringu mediów Press-Service Monitoring Mediów dla serwisu Press. TVP prowadziła kampanię wyborczą konsekwentnie i z rozmachem.

Od 3 do 16 czerwca w „Wiadomościach” pojawiło się 227 materiałów o kandydatach na prezydenta. 97 dotyczyło Andrzeja Dudy, z czego 94 (prawie 97 proc.) miało pozytywny wydźwięk, a trzy neutralny. Materiałów o negatywnym wydźwięku nie było. 67 materiałów poświęcono Rafałowi Trzaskowskiemu, z czego 58 (prawie 87 proc.) miało negatywny wydźwięk, a dziewięć – neutralny. Nie było materiałów o pozytywnym wydźwięku. Pozostałym kandydatom w sumie poświęcono 63 materiały – w większości o wydźwięku neutralnym (dwa materiały pokazujące Roberta Biedronia w pozytywnym świetle, trzy negatywne o Władysławie Kosiniaku-Kamyszu i jeden negatywny o Szymonie Hołowni).

Czytaj dalej RP.PL

Tylko 9 zł aż za 3 miesiące!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Publicystyka
Mgliste wpływy Rosji, czyli czego nie wiemy po konferencji gen. Jarosława Stróżyka
Materiał Promocyjny
Z kartą Simplicity można zyskać nawet 1100 zł, w tym do 500 zł już przed świętami
Publicystyka
Estera Flieger: Dokąd zmierza Trzecia Droga?
Publicystyka
Stefan Szczepłek: Igrzyska olimpijskie w Warszawie? Jestem za
Publicystyka
Przemysław Prekiel: Lewica na rozdrożu
Materiał Promocyjny
Strategia T-Mobile Polska zakładająca budowę sieci o najlepszej jakości przynosi efekty
Publicystyka
Marek Kozubal: Kto stanie murem za Antonim Macierewiczem