Reklama

Zuzanna Dąbrowska: Kampania strachu i propagandy TVP

Przed wyborami państwowa telewizja zdecydowała się na uprawianie ostrej krucjaty informacyjno-komentarzowej. Czy czeka nas teraz dokręcenie śruby?

Aktualizacja: 29.06.2020 04:56 Publikacja: 28.06.2020 18:25

Zuzanna Dąbrowska: Kampania strachu i propagandy TVP

Foto: Fotorzepa/ Jerzy Dudek

„Festiwal wpadek Trzaskowskiego” (6 czerwca), „Trzaskowski zrezygnował z uczciwości” (8 czerwca), „Trzaskowski wspiera LGBT i antyklerykalizm” (10 czerwca) i „Puste obietnice Trzaskowskiego” (11 czerwca) – to tytuły materiałów z „Wiadomości” Telewizji Polskiej, wyemitowanych przez kilka dni trwania monitoringu mediów Press-Service Monitoring Mediów dla serwisu Press. TVP prowadziła kampanię wyborczą konsekwentnie i z rozmachem.

Od 3 do 16 czerwca w „Wiadomościach” pojawiło się 227 materiałów o kandydatach na prezydenta. 97 dotyczyło Andrzeja Dudy, z czego 94 (prawie 97 proc.) miało pozytywny wydźwięk, a trzy neutralny. Materiałów o negatywnym wydźwięku nie było. 67 materiałów poświęcono Rafałowi Trzaskowskiemu, z czego 58 (prawie 87 proc.) miało negatywny wydźwięk, a dziewięć – neutralny. Nie było materiałów o pozytywnym wydźwięku. Pozostałym kandydatom w sumie poświęcono 63 materiały – w większości o wydźwięku neutralnym (dwa materiały pokazujące Roberta Biedronia w pozytywnym świetle, trzy negatywne o Władysławie Kosiniaku-Kamyszu i jeden negatywny o Szymonie Hołowni).

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Publicystyka
Estera Flieger: Nie rozumiem przeciwników polityki historycznej
Publicystyka
Zuzanna Dąbrowska: Polska z bronią u nogi
Publicystyka
Marek Migalski: Wścieklica antyprezydencka
Publicystyka
Antonina Łuszczykiewicz-Mendis: Indie – trzecia droga między USA a Chinami?
Publicystyka
Karol Nawrocki będzie koniem trojańskim Trumpa w Europie czy Europy u Trumpa?
Materiał Promocyjny
Firmy coraz częściej stawiają na prestiż
Reklama
Reklama