Kampania społeczna „Podróże kontra telewizor” to "inicjatywa ustawodawcza" na Sejm Dzieci i Młodzieży. Zebrano kilkanaście tysięcy kolorowych odcisków dłoni, na prawie 100 metrach płótna, jako poparcie dla „Znanych nieznanych praw dziecka”: 1. Prawa dziecka do soboty bez telewizora i 2. Prawa dziecka do podróżowania z rodzicami w weekendy. Celem kampanii jest zwrócenie uwagi na jakość więzi i bliskości w rodzinie. Kampania społeczna „Podróże kontra telewizor” organizowana jest przez Stowarzyszenie Wolna Przedsiębiorczość w ramach projektu ZnaneNieznane.pl - pod patronatem Rzecznika Praw Dziecka.

Incjatywę częstych wyjazdów z dziećmi popiera m.in. podróżnik Marek Kamiński, który wraz z dwójką dzieci: trzyletnim Kajem i sześcioletnią Polą najczęściej jeździ po Polsce, po rodzinnych Kaszubach, ale także na Mazury, nad morze czy w Tatry.
Byliśmy też w Skandynawii, Turcji, pod namiotem we Włoszech – wylicza Kamiński i dodaje - To stereotyp, że z dzieckiem nie da się podróżować. Trzeba tylko dostosować plan wyjazdu do jego potrzeb, wybierać miejsca, w których np. nie będzie narażone na groźne choroby – radzi. I tłumaczy, jak przygotować się do takiego wyjazdu: – Zabrać ulubione zabawki, książki, filmy, ale także mieć w głowie kilka bajek, które można opowiedzieć w czasie jazdy samochodem.


Serwis wsieci.rp.pl mocno ściska kciuki za powodzenie tej akcji. Zachęcamy Państwa do częstszych wyjazdów rodzinnych. Nie tylko z okazji Międzynarodowego Dnia Dziecka!