Reklama

Łukasz Gibała (PO) na celowniku PKW po donosie Jana Widackiego (SLD)

Poseł PO Łukasz Gibała wywiesił w czerwcu ponad 200 plakatów. Twierdzi, że to kampania społeczna, ale Państwowa Komisja Wyborcza ma inne zdanie

Publikacja: 15.07.2011 19:10

Łukasz Gibała (PO) na celowniku PKW po donosie Jana Widackiego (SLD)

Foto: W Sieci Opinii

Gibała zorganizował kampanię społeczną „Kierunek Kraków”. Jak czytamy na stronie internetowej - intencją akcji jest poznanie opinii krakowian na temat życia w mieście i zaangażowanie ich do współpracy przy planowaniu jego rozwoju. Autor zapewniał, że koszty kampanii - około 400 tysięcy zł - pokrył z własnej kieszeni i że nie ma ona charakteru wyborczego. Innego zdania jest Państwowa Komisja Wyborcza i twierdzi, że powinna zapłacić partia, bo to kampania nie społeczna, a wyborcza.

Poseł Jan Widacki (na zdjęciu) z SLD, który zgłosił swoje wątpliwości do PKW, stwierdził:

To działanie przed rozpoczęciem kampanii i ewidentne obchodzenie prawa, choćby zakazu wykorzystywania do agitacji billboardów.

Odpowiedź Państwowej Komisji Wyborczej powinna zadowolić czujnego posła SLD:

Działania podejmowane przez Łukasza Gibałę tuż przed zakończeniem kadencji Sejmu mają charakter przedwyborczej agitacji promocyjnej, a przez to należy je uznać za omijanie przepisów prawa.

Reklama
Reklama

Ireneusz Raś, szef małopolskiej PO, zaznacza:

Działania posła Gibały nie były nigdy konsultowane z władzami partii. Platforma zajmie stanowisko w sprawie zarzutów PKW w najbliższych dniach.

Sam zainteresowany nie zgadza się z decyzją PKW:

Kampania ma charakter społeczny, planowana była już w styczniu, konsultowałem ją z prawnikami. Podobne akcje podejmują posłowie m.in. z Warszawy i Wrocławia - stwierdził Łukasz Gibała.

Każdy orze, jak może, panie pośle. My to rozumiemy, ale PKW nie powinna.

Gibała zorganizował kampanię społeczną „Kierunek Kraków”. Jak czytamy na stronie internetowej - intencją akcji jest poznanie opinii krakowian na temat życia w mieście i zaangażowanie ich do współpracy przy planowaniu jego rozwoju. Autor zapewniał, że koszty kampanii - około 400 tysięcy zł - pokrył z własnej kieszeni i że nie ma ona charakteru wyborczego. Innego zdania jest Państwowa Komisja Wyborcza i twierdzi, że powinna zapłacić partia, bo to kampania nie społeczna, a wyborcza.

Reklama
Publicystyka
Dziesięć lat od śmierci Jana Kulczyka. Jego osiągnieć nie powtórzył nikt
Publicystyka
Marek Cichocki: Najciemniejsze strony historii Polski
Publicystyka
Marek Kozubal: W 2027 r. będzie wojna? Naprawdę?
Publicystyka
Robert Gwiazdowski: Rekonstrukcja rządu Donalda Tuska jak Manifest PKWN
Publicystyka
Michał Szułdrzyński: Nowy plan Tuska: gospodarka, energetyka i specjalna misja Sikorskiego
Reklama
Reklama