Reklama
Rozwiń
Reklama

Gastronomia idzie na rekord

Zamówienia posiłków przez internet rosną kilka razy szybciej niż cały sektor gastronomiczny. Trend ma się utrzymywać latami i to już nie tylko dzięki najmłodszym konsumentom.

Aktualizacja: 02.03.2020 21:23 Publikacja: 02.03.2020 21:00

Gastronomia idzie na rekord

Foto: Adobe Stock

Rynek gastronomiczny w Polsce jest już wart ponad 34 mld zł. Rośnie 3–5 proc. rocznie. Zdecydowanie najdynamiczniej rozwija się sektor internetowych zamówień na dostawy do domu – w tym roku ma być wart już 1,7 mld zł, a za pięć lat – 5,8 mld zł. Wówczas cały sektor zamówień wysyłanych do domu (składanych online i telefonicznie – tzw. delivery) wart będzie już 12 mld zł.

Z raportu serwisu Pizzaportal wynika, że rośnie również rola agregatorów, za pośrednictwem których zamówienia od klientów trafiają do restauracji. Obecnie serwisy takie jak np. Pyszne.pl odpowiadają za 74 proc. zamówień, resztę gastronomia prowadzi przez własne strony WWW.

Pozostało jeszcze 85% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Przemysł spożywczy
Nutella w tarapatach. Najgorsze zbiory orzechów laskowych od dekad
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Przemysł spożywczy
Małpki królują na stacjach benzynowych. Stacje walczą o handel procentami
Przemysł spożywczy
Unilever zabronił szefowi Ben & Jerry’s produkcji propalestyńskich lodów. On i tak je zrobi
Przemysł spożywczy
Henryk Kania dostanie list żelazny, jeśli wpłaci 8 mln zł poręczenia
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Przemysł spożywczy
„Koniec głaskania się po głowach w branży roślinnej”. Rewolucji nie ma, ale branża rośnie
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama