Akcję prowadzić będzie jedna z restauracji KFC w Rotterdamie, aby promować holenderską kampanię "bez mięsa". Sieć KFC zapowiada jednak wprowadzenie na stałe do oferty zamiennika mięsa pod nazwą Quorn do stałej oferty w całej Holandii. Nowa kanapka o nazwie "Chickenless Chicken Burger" będzie zawierać Quorn w panierce ze mieszanką 11 ziół i przypraw.
- W sieciach fast-foodów pojawia się coraz więcej bezmięsnych opcji, jednak całkowita rezygnacja z mięsa to pionierskie podejście. Świadomość społeczna na temat środowiskowych i zdrowotnych konsekwencji spożywania mięsa szybko rośnie. Ruch KFC to historyczny moment, który może stać się inspiracją dla innych globalnych marek - mówi Karolina Kosno, rzecznik ProVeg Polska.
Czytaj także: KFC testuje nowe bezmięsne dania: skrzydełka i nuggetsy
W Polsce KFC także wprowadza do oferty produkty bezmięsne, najpierw była to kanapka z serem halloumi, a w USA testowany jest też roślinny zamiennik mięsa kurczaka, produkowany przez firmę Beyond Meat. Sieci w tym kraju intensywnie wprowadzają roślinne produkty, Immpossible Foods produkuje takie kotlety dla sieci Burger King.
Quorn to zamiennik mięsa powstający z mykoprotein pochodzących z grzybów odmiany Fusarium venenatum. Jest bogaty w białko, błonnik, ma niewiele nasyconych kwasów tłuszczowych. Sprzedaż produktów tej marki szybko rośnie i według prognoz właścicieli do 2027 roku osiągnie wartość 1 mld dol. Quorn jest w ofercie wielu sieci w Wielkiej Brytanii, w tym Pizza Hut, Costa Coffee, Greggs. W styczniu wegańskie burgery z Quorn wprowadziło KFC w UK i Irlandii. Także w Polsce w McDonald's czy Burger King można zjeść roślinne kotlety w burgerach, ale w tej ostatniej sieci są one smażone na tym samym ruszcie co mięso.