Reklama

Producenci mięsa w USA odrzucają raport WHO

Amerykański przemysł mięsny nie zwlekał z reakcją na raport Światowej Organizacji Zdrowia (WHO), sugerujący, że przetworzone produkty mięsne mogą mieć działanie rakotwórcze.

Aktualizacja: 27.10.2015 17:34 Publikacja: 27.10.2015 17:20

Producenci mięsa w USA odrzucają raport WHO

Foto: Bloomberg

North American Meat Institute określił opublikowany w tym tygodniu jako "alarmistyczny i przesadzony".

Według WHO spożywania przetworzonych produktów mięsnych, a także czerwonego mięsa wołowego może zwiększać szansę zachorowania na nowotwory. Przemysł mięsny w USA zatrząsł się z oburzenia. North American Meat Institute napisał w oświadczeniu, że konkluzje światowych ekspertów "zaprzeczają zdrowemu rozsądkowi i licznym badaniom, które wskazały na brak korelacji między mięsem a rakiem".

Organizacja producentów wołowiny National Cattleman's Beef Association opublikowała oddzielne oświadczenie, w którym cytuje opinie różnych naukowców kwestionujących stanowisko zajęte przez WHO. Rak jest zbyt skomplikowanym schorzeniem, aby wiązać go z jedną przyczyną, taką jak np. mięso – czytamy w dokumencie.

Zareagowały także poszczególne firmy, takie jak Hormel, który stwierdził, że raport WHO pomija chociażby takie fakty jak dobroczynny wpływ mięsnej diety na zdrowie człowieka. Ten jeden z największych przetwórców mięsa w USA przypomniał o roli produktów zwierzęcych dla zrównoważenia diety.

Przeciwko stanowisku zajętemu przez przemysł mięsny zaprotestowały z kolei organizacje walczące o prawa konsumentów. Według Center for Science in the Public Interest, ta część sektora spożywczego podąża tą samą drogą, co producenci tytoniu, czy nafciarze, próbując przekonać opinię publiczną o nieprawdziwości badań naukowych. Według oficjalnych statystyk, przeciętny Amerykanin lub Kanadyjczyk wydaje rocznie około 650 dolarów rocznie na mięso i związane z nim produkty. To niecałe 15 proc. wszystkich wydatków na żywność.

Reklama
Reklama

Tomasz Deptuła (Nowy Jork)

Przemysł spożywczy
„Jestem rozczarowany”. Kania o podwyżce poręczenia za list żelazny do 20 mln zł
Materiał Promocyjny
MLP Group z jedną z największych transakcji najmu w Niemczech
Przemysł spożywczy
Święta, święta i do kosza. Tak Polacy marnują jedzenie
Przemysł spożywczy
Żywność ekologiczna dostaje własną halę. Minister: przejęcie Carrefoura warte analizy
Przemysł spożywczy
List żelazny dla Henryka Kani podwójnie zaskarżony? Kania nie chce płacić 8 mln zł
Materiał Promocyjny
Jak producent okien dachowych wpisał się w polską gospodarkę
Przemysł spożywczy
Asahi ostrzega: dane 1,5 mln klientów mogły wyciec po cyberataku
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama