Reklama

Wódka Stolicznaja zmienia nazwę. Walczy z antyrosyjskim bojkotem

Producent wódki „Stolichnaya” (Stolicznaja) ogłosił rebranding. Założyciel marki w ten sposób protestuje przeciwko reżimowi Putina i rosyjskiej inwazji na Ukrainę.

Publikacja: 07.03.2022 09:08

Wódka Stolicznaja zmienia nazwę. Walczy z antyrosyjskim bojkotem

Foto: Bloomberg

Wódka, dotąd reklamowana jako rosyjska, będzie teraz sprzedawana pod marką „Stoli”, podała firma w oświadczeniu. Po inwazji Rosji na Ukrainę marka Stolicznaja zaczęła znikać z półek sklepów na całym świecie, mimo, że nie jest produkowana w Rosji – informuje CNN.

Założycielem Stoli Group jest urodzony w Rosji miliarder Jurij Szefler, został przymusowo emigrował z tego kraju w 2000 roku z powodu sprzeciwu wobec polityki Władimira Putina. Wódka Stolicznaja sprzedawana była jako rosyjska wódka, ale zakłady produkcyjne znajdują się na Łotwie. Stoli Group jest jednostką należącą do SPI Group z siedzibą w Luksemburgu.

Kilka dni temu Stli Group poinformowała, że nie używa i nie będzie używać żadnych składników pochodzących z Rosji do produkcji swojej wódki.

Urzędnicy w Stanach Zjednoczonych wezwali sklepy monopolowe do usunięcia z półek produktów rosyjskich lub rosyjskich marek – co w większości przypadków oznacza wódkę – informuje CNN. Niektórzy właściciele barów na znak protestu wylewali nawet wódkę Stoli.

Te bojkoty i protesty raczej nie będą miały większego wpływu na Rosję. Według Distilled Spirits Council (DISCUS), krajowej organizacji handlowej reprezentującej producentów napojów spirytusowych, rosyjska wódka stanowi bardzo mały procent około 7 mld dolarów rocznej sprzedaży wódki w USA.

Reklama
Reklama

W Stanach Zjednoczonych mniej niż 1 procent spożywanej wódki jest produkowane w Rosji. Według danych IWSR Drinks Market Analysis, globalnej firmy śledzącej sprzedaż alkoholu, ponad połowa wszystkich spożywanych w kraju wódek jest wytwarzana w Stanach Zjednoczonych – pisze CNN.

Czytaj więcej

Sklepy usuwają towary rosyjskie i białoruskie
Przemysł spożywczy
Wódka w Rosji drożeje. Meliny i samogon mają wzięcie
Przemysł spożywczy
Costa Coffee na skraju upadłości. Coca-Cola prowadzi rozmowy o sprzedaży
Przemysł spożywczy
„Jestem rozczarowany”. Kania o podwyżce poręczenia za list żelazny do 20 mln zł
Przemysł spożywczy
Święta, święta i do kosza. Tak Polacy marnują jedzenie
Przemysł spożywczy
Żywność ekologiczna dostaje własną halę. Minister: przejęcie Carrefoura warte analizy
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama