Reklama

Rasistowski ser zniknie ze sklepów

Australijska marka sera ugięła się przed aktywistami wskazującymi, że jej nazwa ma rasistowskie konotacje i zmieni się na bardziej radosną.

Aktualizacja: 13.01.2021 12:19 Publikacja: 13.01.2021 12:06

Rasistowski ser zniknie ze sklepów

Foto: Adobe Stock

Od ponad 80 lat na półkach australijskich sklepów można było znaleźć sery marki Coon. Jednak należąca do Canada Saputo Dairy Australia marka nie miała w ostatnim czasie lekko. Aktywiści organizacji antyrasistowskich wskazywali na to, że słowo „coon", oprócz tego, że oznacza szopa, było historycznie bardzo rasistowskim określeniem Aborygenów i osób rasy czarnej. Organizacje Aborygenów od lat domagały się, by marka zmieniła nazwę na niekojarzącą się z prześladowaniem autochtonicznej ludności Australii. Jednak dopiero wzmożenie presji na fali ruchu Black Lives Matter w zeszłym roku przyniosło efekty.

Canada Saputo Dairy Australia poinformowała, że marka Coon zostanie wycofana. Na nową nazwę marki wybrano zdecydowanie bardziej pozytywnie kojarzące się słowo „cheer".

- Nazwa Cheer niesie za sobą przyjemność i radość – stwierdził, w cytowanym przez BBC, oświadczeniu Lino Saputo, szef firmy.

Czytaj także: Znane marki zmienią loga i nazwy przez odwołania do rasizmu

Reklama
Reklama

Według Lina Saputo dyskusje nad nową nazwą marki trwały w firmie ponad pół roku, nim zdecydowano się wybrać „Cheer". Marka Coon, w czasie, gdy została stworzona, nie miała rasistowskich konotacji – pochodzi ona od nazwiska Edwarda Williama Coona, który w latach dwudziestych XX wieku opatentował w USA proces szybkiego dojrzewania sera znany jako „proces Coona" (cooning proces). Nowa marka zastąpi starą od lipca 2021.

Czytaj także: Colgate zmieni logo jednej ze swoich marek. Z powodu rasizmu

Zmiany nazwy marek na takie, które nie będą obraźliwe dla mniejszości, decydują się też inne korporacje. W listopadzie Nestle poinformowało o zmianie nazw marek Redskins i Chicos na Red Ripper i Cheekies.

Przemysł spożywczy
„Jestem rozczarowany”. Kania o podwyżce poręczenia za list żelazny do 20 mln zł
Materiał Promocyjny
MLP Group z jedną z największych transakcji najmu w Niemczech
Przemysł spożywczy
Święta, święta i do kosza. Tak Polacy marnują jedzenie
Przemysł spożywczy
Żywność ekologiczna dostaje własną halę. Minister: przejęcie Carrefoura warte analizy
Przemysł spożywczy
List żelazny dla Henryka Kani podwójnie zaskarżony? Kania nie chce płacić 8 mln zł
Materiał Promocyjny
Jak producent okien dachowych wpisał się w polską gospodarkę
Przemysł spożywczy
Asahi ostrzega: dane 1,5 mln klientów mogły wyciec po cyberataku
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama