Reklama

Rasistowski ser zniknie ze sklepów

Australijska marka sera ugięła się przed aktywistami wskazującymi, że jej nazwa ma rasistowskie konotacje i zmieni się na bardziej radosną.

Aktualizacja: 13.01.2021 12:19 Publikacja: 13.01.2021 12:06

Rasistowski ser zniknie ze sklepów

Foto: Adobe Stock

Od ponad 80 lat na półkach australijskich sklepów można było znaleźć sery marki Coon. Jednak należąca do Canada Saputo Dairy Australia marka nie miała w ostatnim czasie lekko. Aktywiści organizacji antyrasistowskich wskazywali na to, że słowo „coon", oprócz tego, że oznacza szopa, było historycznie bardzo rasistowskim określeniem Aborygenów i osób rasy czarnej. Organizacje Aborygenów od lat domagały się, by marka zmieniła nazwę na niekojarzącą się z prześladowaniem autochtonicznej ludności Australii. Jednak dopiero wzmożenie presji na fali ruchu Black Lives Matter w zeszłym roku przyniosło efekty.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Przemysł spożywczy
Pozew żony Henryka Kani blokuje spłatę 880 mln zł długów. Czeka 583 wierzycieli
Przemysł spożywczy
Nutella w tarapatach. Najgorsze zbiory orzechów laskowych od dekad
Przemysł spożywczy
Małpki królują na stacjach benzynowych. Stacje walczą o handel procentami
Przemysł spożywczy
Unilever zabronił szefowi Ben & Jerry’s produkcji propalestyńskich lodów. On i tak je zrobi
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Przemysł spożywczy
Henryk Kania dostanie list żelazny, jeśli wpłaci 8 mln zł poręczenia
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama