Gronowe trunki na fali wzrostu. Ale cydr hamuje

Ponad 2,4 mld zł wydadzą Polacy na wina w 2016 roku. To o ponad 5 proc. więcej niż rok wcześniej.

Aktualizacja: 15.09.2016 11:08 Publikacja: 15.09.2016 07:52

Foto: Bloomberg

Tak jak w latach poprzednich motorem napędzającym sprzedaż win w Polsce są trunki stołowe, czyli klasyczne wina gronowe. W tym roku przeznaczymy na nie ponad 1,8 mld zł, o 7 proc. więcej niż w 2015 roku – prognozuje grupa Ambra, lider polskiego rynku winiarskiego.

W roku finansowym, który zakończył się 30 czerwca 2016 r., na trunki te przypadło ponad 55 proc. jej przychodów w Polsce. W sumie wyniosły one w tym czasie ponad 424 mln zł i były o niemal 7 proc. wyższe niż w roku 2014/2015.

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Przemysł spożywczy
Upadła Manufaktura Piwa Wódki i Wina. Palikot w areszcie. Czy to początek końca?
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Przemysł spożywczy
Czeczen właścicielem aktywów Danone w Rosji. Jest odznaczony „Orderem Kadyrowa”
Przemysł spożywczy
Masło rekordowo drogie. Indeks światowych cen żywności najwyżej od kwietnia 2023 r.
Przemysł spożywczy
Święta, święta i… do kosza. Wyrzucamy 1,6 kg świątecznego jedzenia na osobę
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Przemysł spożywczy
Coca-Cola wycofuje się z własnych obietnic. Nie będzie mocnego odwrotu od plastiku