„Głos Polaków w sprawie wina" - konferencja Związku Pracodawców „Polskiej Rady Winiarstwa" – ZW PRW.

W Warszawie odbyła się konferencja pt.: „Głos Polaków w sprawie wina" organizowana przez Związek Pracodawców „Polska Rada Winiarstwa" – ZW PRW.

Publikacja: 27.10.2016 12:41

„Głos Polaków w sprawie wina" - konferencja Związku Pracodawców „Polskiej Rady Winiarstwa" – ZW PRW.

Foto: Bloomberg

Tematem przewodnim spotkania było badanie społeczne na temat opinii o promocji i dystrybucji alkoholu w Polsce. Badanie na zlecenie ZW PRW dokonał instytut badawczy IBRIS. Ankietowani odpowiadali na pytania dotyczące ich do stosunku do alkoholi w takich aspektach jak: pojawianie się reklam piwa i wina w mediach, sprzedaż trunków przez internet jak i na stacjach paliw, reglamentacja liczby punktów sprzedaży czy też wprowadzenie stref wolnych od sprzedaży alkoholu.

W kwestii reklamy piwa (przy zachowaniu zasad etyki reklamy) 56 proc. badanych popiera promowanie tego trunku. Odmiennego zdania jest 40 proc. ankietowanych. W przypadku reklamy wina (a także innych rzadkich trunków jak np.: cydr) 60 proc. jest za a 34 proc. przeciw. Co ciekawe najwięcej zwolenników reklamy ww. produktów jest w grupie wiekowej 18-24 lata. Natomiast respondenci powyżej 45 lat są mniej skłonni do poparcia reklam alkoholi.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Przemysł spożywczy
Węgry zakazały importu polskiej wołowiny i wieprzowiny. To odwet
Przemysł spożywczy
Zmarł jeden z twórców imperium lodziarskiego Koral
Przemysł spożywczy
Polskie Jeżyki i Grześki łączą siły z niemieckimi zającami
Przemysł spożywczy
Słynny producent alkoholi luksusowych zwolni ponad tysiąc pracowników
Przemysł spożywczy
Zakaz reklamy piwa? Ministerstwo nie mówi „nie”
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem