Polskie placki ziemniaczane wygrały prestiżowy konkurs we Francji

Piotr Jarząbek z krakowskiego hotelu Metropolo by Golden Tulip wygrał konkurs Cheaud Devant! (czyli „Uwaga gorące!”) zorganizowany przez Uniwersytet Kulinarny Louvre Hotels Group. Jego placki ziemniaczane ze śmietaną wybrano jako najlepsze danie w kategorii „Smaki dzieciństwa” .

Publikacja: 23.09.2021 17:50

Polskie placki ziemniaczane wygrały prestiżowy konkurs we Francji

Foto: Adobe Stock

Co ciekawe hotel Metropolo reklamuje się wcale nie daniami kuchni polskiej, ale przede wszystkim, jako miejsce, gdzie można spróbować dań azjatyckich.

Do finału we Francji zakwalifikowało się 9 uczestników, którzy 15 września spotkali się w podparyskim hotelu Campanile Rungis Orly. Następnego dnia wzięli udział w zawodach gotowania na żywo. Ich zadaniem było przyrządzenie dania według wcześniej opracowanego przepisu i jego prezentacja przed jury złożonym z szefów kuchni i instruktorów Chaud Devant! oraz szefostwa Louvre Hotels Group.

Oceniano nie tylko smak dania, ale także 20-minutowe wystąpienie na temat przygotowanego posiłku. W swojej kategorii Piotr Jarząbek rywalizował z dwoma Włoszkami, a jego placki wygrały z makaronem orecchiette z liśćmi cukinii i krewetkami przygotowanym przez Nunzię d’Aloię z hotelu Tulip Inn Turin South i słodką brzoskwiniową brioszką Eleny Varazzi z hotelu Campanile Venice Mestre.

Uniwersytet Kulinarny to miejsce, gdzie pracownicy hoteli zrzeszonych w Louvre Hotels Group mogą rozwijać swoje talenty pod opieką znanych szefów kuchni oraz specjalistów z innych obszarów związanych z organizacją i prowadzeniem hotelowych restauracji.

W eliminacjach wzięło udział 160 pracowników hoteli zrzeszonych w Louvre Hotels Group z 11 krajów, którzy w pierwszym etapie zaprezentowali przepisy w trzech konkursowych kategoriach: „Bez marnotrawstwa”, „Smaki dzieciństwa” oraz „Powód, aby rano wstać”.

– Czuliśmy się trochę jak uczestnicy Master Chefa. Każdy z nas pragnął zwycięstwa. Nazajutrz czekało mnie przecież nie tylko gotowanie, ale także prezentacja, którą musiałem wygłosić w języku francuskim. Czy przepis się uda? Czy zdążę? Czy niczego nie przypalę? – opowiada Piotr Jarząbek, General Manager Metropolo by Golden Tulip.

W przypadku kategorii „Smaki dzieciństwa” jury obok sposobu podania i smaku brało także pod uwagę stojącą za daniem „ukrytą historię”. – Postawiłem na prostotę i przepis na placki ziemniaczane, które robiła moja babcia, a później moja mama. Obie lubiły powtarzać: „Im prościej tym lepiej". Tymi właśnie słowami zakończyłem swoją prezentację przed jury, mówiąc: „Le plus simple et le mieux” – mówi Piotr Jarząbek.

Co ciekawe hotel Metropolo reklamuje się wcale nie daniami kuchni polskiej, ale przede wszystkim, jako miejsce, gdzie można spróbować dań azjatyckich.

Do finału we Francji zakwalifikowało się 9 uczestników, którzy 15 września spotkali się w podparyskim hotelu Campanile Rungis Orly. Następnego dnia wzięli udział w zawodach gotowania na żywo. Ich zadaniem było przyrządzenie dania według wcześniej opracowanego przepisu i jego prezentacja przed jury złożonym z szefów kuchni i instruktorów Chaud Devant! oraz szefostwa Louvre Hotels Group.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Przemysł spożywczy
Do sklepów trafi różowy sos od koncernów Heinz i Mattel. Efekt sukcesu „Barbie”
Przemysł spożywczy
Włoska restauracja daje darmowe wino klientom. Warunkiem posiłek bez telefonu
Przemysł spożywczy
Polacy przestaną kupować chiński miód? Mogą na to wpłynąć nowe przepisy
Przemysł spożywczy
FAO: ceny żywności wzrosły w marcu po 7 miesiącach spadku
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Przemysł spożywczy
Ukraińska firma przejmuje polskiego producenta lodów i mrożonek